Acapela Group

Röstbaserad navigering – Acapela Group talsätter ZorroGPS, ett navigeringshjälpmedel för mobila enheter överkomligt för alla

Pressmeddelande   •   Apr 22, 2009 09:02 CEST

ZorroGPS, en leverantör av innovativa navigeringsshjälpmedel för mobila enheter, revolutionerar marknaden med en komplett lågprislösning som syftar till att ge alla människor tillgång till GPS-navigering.

Navigationspaketet från ZorroGPS integrerar avancerade lösningar såsom talsyntes från Acapela Group på 24 språk och digitala kartor från Navteq (version mars 2009). ZorroGPS är kompatibelt med alla mobilenheter som körs med Windows Mobile OS och är anpassad för fotgängare, cyklister eller bilförarare som önskar mobil navigeringshjälp.

Programpaketet erbjuder mer än 200 navigeringsfunktioner. Den visuella guidningen är tydlig, stabil och dynamisk. Den röstbaserade informationen, som görs med Acapelas högkvalitativa röster, är tydlig och behaglig att lyssna till. Kalkyleringshastigheten är mycket snabb, mindre än 5 sekunder för 2000 km med 18 olika kalkyleringsalternativ. Kartan är snabb, korrekt och detaljerad.

Programmet erbjuder en mängd olika funktioner inom loppet av en bråkdels sekund: 3D-navigation, radarvarningar (både visuella och röstbaserade), olika ruttalternativ, trafikvarningar, visning av korsande gatunamn (nuvarande och nästkommande), information för motorväg, landsbygd respektive stadsmiljö samt miljontals så kallade Points of Interest (POIs) indelade i mer än 80 kategorier.

‘ZorroGPS.com innehåller många innovationer. Medan man navigerar kan man exempelvis skrolla dit man vill direkt i kartan, klicka på en POI, använda vägledande 3D-bilder samt rotera skärmen för horisontell eller vertikal vy. Acapelas text-till-tal-lösning ger korrekt och detaljerad information. Namn på gator och städer uttalas på ett perfekt sätt och ger en tydlig och begriplig vägbeskrivning. Användaren har dessutom möjlighet att anpassa talet', kommenterar Eric Mergy, VD på ZorroGPS.

‘Vi är mycket glada över uppdraget att talsätta den här innovativa, lättanvända och prisvärda lösningen. Acapelas talsyntes förser såväl fotgängare som bilburna användare med vägvisningar och information vilket ger en behaglig och säker resa. Tack vare kombinationen av Acapelas talsyntes och Navteqs digitala kartdata kan ZorroGPS erbjuda en röstbaserad guidning av högsta kvalitet. Acapela och Navteq har under de senaste fem åren haft ett nära samarbete för att optimera uttal och betoning av ord. Integreringen av våra båda lösningar är en mycket intressant och framgångsrik tillämpning för oss', säger Lars-Erik Larsson, VD för Acapela Group.

Programpaketet som kan laddas ner från ZorroGPS.com kan fås som en gratis 72-timmars testversion med full tillgänglighet till alla funktioner. Därefter är priset 19 Euro för ett europeiskt land och inkluderar den kompletta navigeringsprogramvaran ZorroGPS, röstbaserad guidning med röster och talsyntes från Acapela Group på 24 olika språk samt kartor från NAVTEQ® (version mars 2009).

På ZorroGPS.com kan man ladda hem en gratis 72-timmars testversion som innehåller samtliga funktioner. Därefter är priset 19 Euro för ett europeiskt land. Programpaketet inkluderar den kompletta navigeringsprogramvaran ZorroGPS, röstguidning med talsyntes från Acapela Group på 24 olika språk samt kartor från NAVTEQ® (version mars 2009).

För mer information: http://www.zorrogps.com