Media720 AB

Roland Nihlmar ny seniorkonsult på Media Sjutjugo

Pressmeddelande   •   Aug 23, 2012 12:48 CEST

Roland Nihlmar har anställts som seniorkonsult på Media Sjutjugo. Han kommer närmast från en roll som National Managing Partner på PHD China. Tidigare har Roland arbetat som marknads- och affärsområdeschef på 118100 och innehaft roller som VD, kundgruppschef, affärsutvecklingschef på mediebyråer som Initiativ Universal Media och Media Edge:CIA, både i Sverige och internationellt.

Med sin erfarenhet från både konsult- och kundsidan har han stor kunskap om vad som är kritiskt att uppnå för att lyckas i många olika branscher. Roland har även erfarenhet från att skapa onlinestrategier som leder till långsiktiga trafik- och försäljningsökningar.

- Jag har bestämt mig för att arbeta mer konsultativt för att få möjligheten att dela med mig av mina erfarenheter från mediebyråvärlden och från marknadsarbete på kundsidan. Media Sjutjugo är ett bolag som utvecklats väl och har en bra plattform för detta. Kombinationen av strategisk och operativ konsulting, rekryterings- och bemanningslösningar är dessutom lika relevant för mediebyråer och marknadsavdelningar som för mediehusen som idag är kunder till oss", säger Roland Nihlmar.

- Vi vet också att det finns ett stort behov av Rolands kompetens på mediehusens försäljningsavdelningar. Att i grunden lära sig mediebyråernas roll och få hjälp med att utveckla samarbetet med dem är både viktigt och lönsamt, menar Björn Lorentzi, vd på Media Sjutjugo.

För mer information ring:

Björn Lorentzi, 073-344 13 30
Roland Nihlmar, 072-311 79 24
www.mediasjutjugo.se

Media Sjutjugo hjälper medieföretag med strategiska och operativa konsultinsatser på ledningsnivå samt hyr ut eller rekryterar kunnig personal. Med fokus och helhetssyn på media ser vi till att våra kunder har rätt kompetens vid rätt tillfälle.