Storset marknads- och kommunikationskonsult

Rolf Laurells senaste bok "Från Juniorsäljare till Säljguru"

Pressmeddelande   •   Sep 02, 2010 14:03 CEST

Rolf Laurellis nya bok ”Från Juniorsäljare till Säljguru” släpps i dagarna

”Man ska ha blivit utkastad från många kundmöten för att bli så duktig på sälj som jag är” säger Rolf Laurelli, som har gjort en autodidakt karriär inom försäljning och är en av sveriges främsta föreläsare och inspiratör inom området. Vid 65-års ålder slår han inte av på takten, utan utkommer med ytterligare en bok ”Från Juniorsäljare till Säljguru” där han delar med sig av sina erfarenheter, tips och råd som hjälper alla som jobbar, eller vill jobba med sälj att ytterligare vässa sina kunskaper.

”Det är dags att säljarna kommer in i finrummet, säger Rolf Laurelli. Säljare är en av sveriges största yrkesgrupper, ändå anses det nästan fult att jobba med sälj. Vi kan bygga hur många bilar, telefoner och producera hur mycket papper och järn som helst, men om vi inte lyckas sälja det får vi inte framgångsrika och lönsamma företag. Sverige behöver duktiga säljare. Det är med sälj och marknadsföring man vinner kriget, inte på produktutvecklingssidan.”

Om ”Från Juniorsäljare till Säljguru”

Boken är en biografi över Rolfs liv och karriär där han delar med sig av sin resa från att som pojke ha följt med sin morfar på säljbesök till att själv bli en av sveriges bästa säljare. Rolf delar med sig av sina erfarenheter och ger råd till andra som också vill lyckas.

Om Rolf Laurelli

Rolf Laurelli är kanske sveriges främsta föreläsare och kurshållare inom sälj. Han har haft 500 uppdragsgivare inom svenskt näringsliv och hållit kurser för 60.000 elever genom åren.

Ulrica Storset

Storset marknad & kommunikation