Stockholm WineLab

Rolling Stones och Crystal Head Vodka i unikt samarbete

Pressmeddelande   •   Jul 21, 2013 23:32 CEST

Kanadensiska super premium-vodkan Crystal Head Vodka och Rolling Stones har gått ihop i ett unikt samarbete inför bandets 50-årsjubileum. Crystal Head Vodka är officiell leverantör till jubileet och har skapat en hyllningsversion av den prisbelönta vodkan i begränsad upplaga.

- Det är en enorm ära och ett erkännande av vår produkt att ha Crystal Head Vodka som den officiella vodkan för Rolling Stones 50 års-jubileum. Vi har skapat den perfekta presenten för fars dag eller som julklapp, säger Dan Aykroyd, skådespelaren och musikern som även är upphovsman  till Crystal Head Vodka.

En liten del av upplagan har nått Sverige. Crystal Head Vodka Rolling Stones 50th anniversary edition innehåller en flaska Crystal Head Vodka (70 cl), en dubbel-cd med livespår från Rolling Stones första femtio år som världens största rockband samt en speciell kristallkork med bandets logga ingraverad.

Produkten går att beställa som privatimport genom Systembolaget från Crystal Head Vodkas Svenska importör Stockholm WineLab. På shop.stockholmwinelab.se finns mer information om hur det går till. Priset i Sverige är 1200 kr.

Klicka här för högupplöst produktbild.

Crystal Head Vodka är en super premium-vodka från kanadensiska Newfoundland. Vodkan är blandad med källvatten från Newfoundlands vildmark, kvadrupeldestillerad och filtrerad genom s.k. herkimerdiamanter, en sällsynt kristall som vissa hävdar har speciella krafter. Vodkan är skapad av den kanadeniska skådespelaren Dan Aykroyd, känd från filmerna Blues Brothers och Ghost Busters.

Stockholm WineLab grundades i december 2009 av Jens Henricson, Magnus Lansman och Björn Olsson. Den unika kompetensmixen av produktkunskap, marknadsexpertis, brett kontaktnät och känsla för varumärkesstrategi och design har på kort tid gjort Stockholm WineLab till en kraft att räkna med i den svenska vin- och spritbranschen.
Mixen av starka producentvarumärken och unika produktkoncept utgör receptet för Stockholm WineLabs produktportfölj, där Patriarche, Crystal Head Vodka och Hälge är framgångsrika exempel.
Stockholm WineLab har en stark styrelse och ägarstruktur i ryggen, bestående av Systembolagets förra vice vd Barbro Ström, varumärkesstrategen Pelle Körberg, affärsjuristen Krister Azelius samt entreprenören Ville Schottenius.
Lär känna Stockholm Winelab här.