PDF Brasserie Group

Romantiska alla hjärtans dag-middagar på Restaurang Prinsen, Zink Grill och Villa Godthem

Pressmeddelande   •   Feb 03, 2016 10:20 CET

Att bjuda någon du tycker om på middag är en av de bästa presenterna att ge bort på alla hjärtans dag. Spendera kvalitetstid tillsammans över en god måltid och njut av årets mest romantiska dag. Bli bortskämda med bra service och härlig stämning i några av Stockholms finaste och mest älskvärda restauranger. Bättre än så blir det inte.

Restaurang Prinsen

Restaurang Prinsen dukar upp inför alla hjärtans dag med klassisk mat som aldrig slår fel. Prinsen är flaggskeppet i PDF Brasserie Group och en av de ledande restaurangerna i Stockholm. I en hemtrevlig och antik miljö serveras vin och mat som blivit tillagad med kärlek och omsorg.

Inför alla hjärtans dag har man komponerat en fyrarättersmeny som är inspirerad av det traditionella och som tar med dig på en riktig smakupplevelse. Till förrätt blir du serverad ankleverkanapé följt utav en krämig jordärtskockssoppa. Till varmrätt bjuds det på havets Wallenbergare och du avnjuter till sist en ljuvlig choklad- och hjortrondessert.

Självklart har Prinsen ett utsökt sortiment av viner och kunnig personal som kan rekommendera dig det bästa vinet till just din rätt. Ett dryckespaket om 3 glas vin per person har tagits fram speciellt för att framhäva smakerna i de olika alla hjärtans dag-rätterna.

Zink Grill

Det märks att mycket tid har lagts ner på att göra menyn så livfull som möjligt och att man älskar det sociala mötet på Zink Grill. Du möts av en intim miljö där varenda liten inredningsdetalj är noga utvald, gamla takkronor från 50-talet och ett golv från en 100-årig polsk bank. Med sammansatta komponenter från olika delar av världen har man skapat en mysig atmosfär som får vem som helst att trivas.

Under alla hjärtans dag serverar Zink en meny komponerad alldeles speciellt inför alla hjärtans dag. Det serveras utsökta skivor patanegra till förrätt följt utav gratinerade gambas med en tryffelhollandaise. Till varmrätt bjuds det på grillade ox – ribfingers och menyn avslutas med en cocktail av höstäpplen.

Villa Godthem

I anrika miljöer i en gammal grosshandlarvilla, och den kända operasångaren Carl Johan Uddmans före detta privatbostad, serverar Villa Godthem en specialkomponerad meny inför alla hjärtans dag. I gästspelet på alla hjärtans dag-menyn blir du serverad löjromskanapé till förrätt följt utav rostade rödbetor och jordärtskockor med en getostcrème. Till varmrätt serveras en utsökt Kärleks Bouillabaisse som bjuder på säsongens färska fiskar, blåmusslor och rotfrukter. Tillsist får du avnjuta en Baba Au Calvados. Till detta erbjuds ett matchande vinpaket som inkluderar 3 stycken olika viner.

Se hela menyerna och boka bord på respektive restaurangs hemsida eller telefon:

Restaurang Prinsen: 08 611 13 31 www.restaurangprinsen.eu

Zink Grill: 08 611 42 22 www.zinkgrill.se

Villa Godthem: 08 684 238 40 www.villagodthem.se

“Peter and friends” – PDF Brasserie Group.
Vi är egentligen ingen grupp – vi är eldsjälar i mat, vin och gästgiveri. Vi är ett gäng vänner som andas och lever restauration, som under paraplyet PDF Brasserie Group driver flera av Stockholms bästa krogar.