Ynnor AB

Ronny Svensson börjar om från början

Pressmeddelande   •   Aug 05, 2015 14:48 CEST

I september arrangerar Ynnor AB, för första gången på flera år, en grundutbildning om företagsbilar. Föreläsare på de två heldagsseminarierna i Stockholm och Malmö är Sveriges ledande tjänstebilsexpert, Ronny Svensson.

- Jag ser fram emot att återvända till Malmö, där allting en gång startade, säger Ronny Svensson, vars företag Ynnor idag har huvudkontor i Lund.

För 25 år sedan skrev Ronny Svensson boken ”Företagets guide i tjänstebilsdjungeln”, som var den första handboken i ämnet och snabbt blev ett standardverk i branschen. Ronny hade ett förflutet inom Stockholms finansvärld under Yuppie-eran i slutet av 1980-talet och skrev boken när han återvände till den skånska hemstaden.

Sedan dess har det blivit ytterligare ett 20-tal böcker och Ynnor AB har etablerat sig som ett marknadsledande kunskapsföretag för effektivare bilinnehav. Idag är verksamheten uppdelad på Ynnor Konsult, Ynnor Media och Autonet.

- Vi var tidiga med databaserade produkter som CD-ROM-skivor i mitten av 90-talet, minns Ronny och konstaterar, idag har vi Sveriges mest kompletta bildatabas med kunder som bland annat Konsumentverket och Stockholms stad.

Förutom de årligen återkommande Tjänstebilsdagarna, med Stora Tjänstebilsdagen i Stockholm i december som höjdpunkt, arrangerar Ynnor seminarier med olika inriktning: finansiering, bilpolicy etc.

- Nu är det dags att arrangera en grundkurs för en ny generation bilansvariga eller dem som helt enkelt känner sig osäker i den rollen, säger Ronny Svensson.

På grundkursen går han igenom exempelvis olika sorters företagsbilar, varför och hur vissa ska förmånsbeskattas, leasing och andra finansieringsformer, samt vad man ska tänka på vid köp och avyttring av företagets bilar.

Ynnors grundkurs arrangeras 8 september i Malmö och 16 september i Stockholm. Läs mer här

Ynnor - kunskap för effektivare bilinnehav

Tjänstebilsfakta är Sveriges mest kompletta webbtjänst för dig som arbetar med företagsbilar

För kommentarer, kontakta Ronny Svensson, 040-699 77 11