RoomSketcher Sverige

RoomSketcher revolutionerar marknadsföring av fastigheter

Pressmeddelande   •   Jun 17, 2013 13:20 CEST

Oslo, 17.06.13 - RoomSketcher fortsätter att stärka sin position som en av de ledande 3D planritningslösningarna på marknaden med sin nya programuppdatering. I samband med uppdateringen går RoomSketcher om det traditionella sättet att marknadsföra och visualisera nya bostäder som bygger på dyra CGI och videos. Istället, baserad på en enda teknisk plattform, erbjuder RoomSketcher en lättillgänglig  3D visuallisering skapad direkt i systemet. Potentiella bostadsköpare kan anpassa sin 2D planritning och sen omedelbart gå runt i bostaden i 3D.

RoomSketcher Provmöblera är Flash-baserad, vilket innebär att de allra flesta användare inte behöver ladda ner någon extra programvara till sina skrivbord. Användare kan skapa och anpassa planritningar med hjälp av 2D Planritnings programmet, dekorera med möbler och material från ett stort bibliotek av möbler och dekorationer. Den möblerade planlösningen kan sedan ses direkt med hjälp av interaktiva 3D Walk som fungerar både i Flash och via iPhone och iPad.

Mjukvaran är ett resultat av Roomsketcher’s ambition att alltid se efter nya sätt att revolutionera marknadsförningen av bostäder. Den nya och förbättrade 3D Walk är designad att snabbt generera en interaktiv och engagerande 3D-visualisering av fastigheten. Lösningen är skräddarsydd för marknadsföring av nya fastigheter och utvecklingsprojekt så att potentiella bostadsköpare enkelt kan visuallisera fastigheten,trots att den inte ens har byggts än. Potentiella bostadsköpare kan utforska de olika funktionerna i fastigheten med hjälp av Provmöblera och enkelt inreda efter sina egna behov och se resultaten direkt i 3D Walk.

Trine Bretteville, CMSO på RoomSketcher, är väldigt nöjd med programuppdateringen;  “Ett av våra största mål i RoomSketcher är att göra planritningar så tillgängliga och engagerande som möjligt. Marknadsföring av nya fastigheter kan vara utmanande, med våran lösning kan nu fastighetsmäklare och fastighetsutvecklare på ett roligt och enkelt sätt att hjälpa potentiella  bostadsköpare att virtuellt visualisera och gå runt i deras drömhem i 3D. ”

Om du vill se hur det fungerar klicka här

3D-funktionalitet är tillgänglig för alla RoomSketcher VIP och Pro licensinnehavare samt kommersiella projekt där 3D är aktiverat.

Om RoomSketcher

RoomSketcher levererar en användarvänlig planritningsplattform för bostadsmarknadsföring. Huvudprodukterna är 2D och 3D planritningar, samt de interaktiva lösningarna Provmöblera och 3D Walk. RoomSketchers lösningar är enkla och roliga att använda, och ger skräddarsydda lösningar för enskilda användare. RoomSketcher har tusentals användare över hela världen, och används av både privatpersoner och företag. RoomSketcher grundades 2007 och har sitt huvudkontor i Oslo. Bolaget har totalt 14 anställda och leds av VD Trond Bergquist. För mer information, besök www.roomsketcher.se.