Rope Access Sverige AB

Rope Access Sverige AB får order på upprustning inom det så kallade miljonprogrammet.

Pressmeddelande   •   Nov 09, 2010 09:19 CET

Inom miljonprogrammet finns det idag omfattande planer och beslut om upprustnings- och uppgraderingsprojekt. Miljonprogrammet har inte bara drabbats utav obeprövade byggmaterial och byggmetoder vid byggnationen under -60 och -70 talet. Många byggnader lider även utav förslitning och eftersläpande underhåll.

– "Rope Access Sverige AB kommer primärt att arbeta med utanpåliggande höghöjdssarbeten inom fasadsystem och fasadrenoveringar. Vissa upprustningsmoment inom miljonprogrammet är punktinsatser där åtkomst via rep är en väldigt kostnadseffektiv metod gentemot att bygga ställning, alternativt hyra in kran eller skylift.”
säger Jamshid Lodhi, Marknadschef vid Rope Access Sverige AB.

För mer pressinformation:

Marknadschef Jamshid Lodhi

E-post: jamshid (at) ropeaccess (punkt) se

Mobil: +46 739 729 0000

Rope Access Sverige AB - Ackrediterat reparbete för industrin

Rope Access Sverige AB är det enda företaget i Sverige ackrediterat av den internationella branschorganisationen för reparbete, IRATA. Vi uppfyller därmed branschens hårdaste krav på säkerhet och kvalitet inom industriell klättring och reparbete offshore.

Vi utför höghöjdsarbete med spetskompetens inom inspektion, montage och underhåll. Rope Access Sverige AB har sedan starten 1997 lett utvecklingen av reparbete i Sverige.