Rope Access Sverige AB

Rope Access Sverige AB - Först i Sverige som fullvärdig IRATA medlem

Pressmeddelande   •   Nov 22, 2010 09:36 CET

Under september 2010 kvalificerades Rope Access Sverige AB till fullvärdig medlem av IRATA, detta efter att ha varit medlem under utvärdering sedan hösten 2009.

Det innebär att Rope Access Sverige AB som första svensk aktör, har möjligheten att utföra höghöjds- och reparbeten inom offshore sektorn.

Då IRATA är världens främsta reparbetsorganisation där säkerhet ligger i fokus, tillför detta att även den svenska industrin och arbetsmarknaden får tillgång till en ny arbetsmetodik vid höghöjdsarbeten som kompletterar traditionell ställning och kran.

”säkerhetsstatistiken är helt outstanding inom IRATA” säger marknadschef Jamshid Lodhi. ”oavsett om man jämför med annan repteknik eller de traditionella åtkomstmetoderna, byggnadsställning eller kran.” fortsätter Jamshid.

”att upptas som fullvärdig medlem är en mycket krävande uppgift för alla aspirerande företag och det kräver inte bara tid och resurser men även beslutsamhet” ”man kan jämföra IRATA med ett verksamhetssystem som medverkar över hela företagen men som förutom kvalité även rör säkerhet. Man kan dra många paralleller med OHSAS 18001 and 18000 Occupational Health and Safety.” avslutar VD Petter Gellerstam.

För mer pressinformation:

Marknadschef Jamshid Lodhi

E-post: jamshid (at) ropeaccess (punkt) se

Mobil: +46 739 729 000

www.ropeaccess.se

Kontor Stockholm: +46 (0)8 796 9210   |  Kontor Göteborg: +46 (0)31 330 7500
Tomtebogatan 39, 113 38 Stockholm
----------------------------------------------------
INGENJÖRSTEKNIK PÅ HÖG HÖJD!

Rope Access Sverige AB - Ackrediterat reparbete för industrin

Rope Access Sverige AB är det enda företaget i Sverige ackrediterat av den internationella branschorganisationen för reparbete, IRATA. Vi uppfyller därmed branschens hårdaste krav på säkerhet och kvalitet inom industriell klättring och reparbete offshore.

Vi utför höghöjdsarbete med spetskompetens inom inspektion, montage och underhåll.

Rope Access Sverige AB har sedan starten 1997 lett utvecklingen av reparbete i Sverige.