Rope Access Sverige AB

Rope Access Sverige AB och DEKRA lanserar sitt samarbete under Processteknik mässan.

Pressmeddelande   •   Okt 13, 2010 16:40 CEST

DEKRA och Rope Access erbjuder tillsammans inspektioner och ackrediterad tredjepartskontroll på hög höjd med hjälp av reparbete.
Under Process Teknik mässan 26-28 oktober 2010 lanseras den gemensamma satsningen av besiktning, provning och kontroll på hög höjd eller vid svår åtkomst.
Genom användandet av av rep, så kallad industriellt reparbete, för åtkomst vid teknisk kontroll skapas stora tidsvinster.
Denna metod är mycket lämplig för industriell verksamhet inom t ex process, energi, tillverkning, byggnader/infrastruktur, gruv samt stålbranschen.
"Fördelar för kunden är minimerade driftstopp samt ökad säkerhet" säger Joakim Wikeby, affärsområdeschef vid DEKRA.

Presskontakt vid Rope Access Sverige AB

Marknadschef Jamshid Lodhi
Mobil : +46 70 739 729 000
E-post: jamshid at ropeccess.se

Om Rope Access Sverige AB
Rope Access Sverige AB utför uppdrag åt industrin på hög höjd.
Våra industriellt certifierade klättrare har spetskompetens inom sina respektive yrkesområden,
besiktning, montage, underhåll och utbildning i säkert höjdarbete.
Rope Access Sverige AB grundades 1997 och är det enda företaget i Sverige som är
ackrediterat av IRATA, världens hårdaste säkerhetsstandard för höghöjdsarbete.
Säkerheten finns inbyggd i vår teknik!

Om DEKRA
Vi är en oberoende tredjepartskontrollant som provar, besiktar och certifierar anläggningar, produkter och system för både industri och infrastruktur. Vi bidrar till att öka driftsäkerheten i kundernas anläggningar för medarbetarnas, miljöns och produktionens bästa. Något som har en direkt koppling till kundernas lönsamhet.

I Sverige är DEKRA Industrial (ÅF-Kontroll AB) ackrediterat av myndigheten SWEDAC.  Vi är även "anmält organ" för EU-direktiv om tryckkärl, hissar, maskiner, byggmaskiner och järnvägssystem.