Rope Access Sverige AB

Rope Access Sverige AB utför brandsanering vid Ringhals

Pressmeddelande   •   Nov 24, 2011 15:20 CET

Ett stort saneringsarbete har nyligen avslutats i kärnteknisk miljö vid Ringhals 2 efter branden i våras. Branden i sig var begränsad men kräver omfattande brandsanering av all utrustning samt tak, väggar och golv i reaktorinneslutningen. Klicka på länken för att se film från arbetet på SVT Play: http://svtplay.se/v/2567508/vastnytt/intensiv_stadning_av_ringhals
”– Saneringen vid Ringhals är en i raden av uppdrag vid Ringhals. Vårt samarbete med Vattenfall är mycket gott och alla parter är mycket nöjda med vår insats" säger Jamshid Lodhi, marknadschef vid Rope Access Sverige AB.

Rope Access Sverige AB är det enda företaget i Sverige ackrediterat av den internationella branschorganisationen för reparbete, IRATA. Vi uppfyller därmed branschens hårdaste krav på säkerhet och kvalitet inom industriell klättring och reparbete offshore. Vi utför höghöjdsarbete med spetskompetens inom oförstörande provning, inspektion, montage och underhåll. Vi har sedan 1997 lett utvecklingen av reparbete i Sverige.