Rope Access Sverige AB

Rope Access yrkesutbildar för offshoreindustrin.

Pressmeddelande   •   Sep 07, 2010 17:55 CEST

Stockholm – 7 september 2010

FÖR OMEDELBAR PUBLISERING

Rope Access yrkesutbildar för offshoreindustrin.

Inom offshore-industrin finns många arbetstillfällen för den som vill se världen och samtidigt arbeta under väldigt höga krav och förväntningar. För att ges tillfälle att arbeta med industriell klättring, även kallad rope access, behövs behörighet. Den ända internationellt gångbara certifieringen är IRATA och som ensamt ackrediterat företag i Sverige storsatsar nu Rope Access Sverige AB en utbildningsserie för certifiering av alla behörighetsnivåer (nivåer 1-3). Rope Access Sverige AB kan på detta sätt inte bara tillgodose sitt egna behov av yrkesfolk med IRATA certifiering men ger även arbetstillfällen till kursdeltagare som önskar sig en karriär inom offshore-industrin.

”Syftet med utbildningssatsningen är att säkerställa att Rope Access Sverige AB kan tillhandahålla certifierade yrkesmän inom olika yrkeskårer. Med rätt erfarenhet inom målning, el, mekanik, hydraulik, styr och regler och andra yrkes- och ingenjörskårer så kan IRATA certifierade klättrare arbeta globalt.” säger Petter Gellerstam, VD vid Rope Access Sverige AB. ”klättring är en passion för många och IRATA certifiering möjliggör att utbildningsdeltagarna kan livnära sig på sin hobby” fortsätter Petter.

Mer information om kurserna finner man på www.ropeaccess.se
samt pressbilder finns att tillgå via www.ropeaccess.se/press.html

Kontaktperson vid Rope Access Sverige AB
Marknadschef – Jamshid Lodhi