FISKARS

Rotisser gjutjärn- nytillskott till exklusiv Hackman-serie

Pressmeddelande   •   Jul 02, 2012 06:30 CEST

Hackman vänder sig till den professionella hemmakocken som ställer höga krav på produkterna både vad gäller funktion och design. Nu lanserar Hackman två nya artiklar i Rotisser-serien, tillverkade av gjutjärn: grillpanna 26 cm och stekpanna 28 cm, samtliga formgivna av Pentagon design.

Gjutjärn är ett material som stilmässigt ligger helt rätt i tiden. Det passar väl in i dagens moderna kök. Materialet magasinerar och fördelar värmen jämnt.  Det är hållbart, tåligt och fungerar på alla sorters spisar eftersom materialet är magnetiskt. Gjutjärn lämpar sig speciellt för stekning och den goda värmeledningsförmågan gör att den även fungerar utmärkt för långkok. Vid tillagning bör man använda redskap av metall eller trä då plastredskap kan smälta.

Gjutjärnsprodukter ska handdiskas.

Produkterna finns i butik från 3 september.

Rekommenderat konsumentpris:

Grillpanna 26 cm                                         969 kr

Stekpanna 28 cm                                        949 kr

Fiskars är en ledande global leverantör av konsumentprodukter för hem, trädgård och uteliv. Koncernen har en stark portfölj av ansedda internationella varumärken, inklusive Fiskars, Iittala och Gerber. Fiskars grundades år 1649 och är Finlands äldsta företag. Koncernens aktier är föremål för handel på NASDAQ OMX Helsinki. Fiskars omsättning år 2011 var 743 milj. euro och företaget har cirka 3 400 anställda i över 20 länder. www.fiskarsgroup.com