MaskinExpo Sweden AB

Rotorklipparen Toro Groundsmaster 1200 förenar produktivitet och precision

Pressmeddelande   •   Maj 09, 2019 09:37 CEST

Toro lanserar en ny bogserad, PTO-driven rotorklippare med kapacitet upp till fyra hektar per timme. Utrustad med tre hydrauliskt uppfällbara och konturföljande klippaggregat ger Toro Groundsmaster 1200 en klippbredd på hela 3,7 meter. Klipparen har separata överbelastningsskydd och påkörningsskydd på varje klippenhet. Toro Groundsmaster 1200 presenteras av Hako Ground & Garden på årets MaskinExpo, den 23–25 maj.

Rotorklipparen Toro Groundsmaster 1200 kombinerar produktivitet, hållbarhet och överlägsen klippning. Med sina koniska rullager och kraftiga knivspindlar är rotorklipparen redo för de tuffaste förhållanden. Vingdäcken skyddas ytterligare av det slagtåliga påkörningsskyddet.

Trots rotorklipparens höga produktivitet och robusta utformning har klippdäcken väldigt god följsamhet mot gräsmattans ojämnheter. I kombination med dubbla rullar levererar Toro Groundsmaster 1200 en högkvalitativ klippning och pricksäker gräsrandning.

• Klippbredd: 3,7 meter
  • Tre oberoende flytande klippdäck
  • Klipphöjd: 1,3 cm till 10,2 cm
  • Vingdäcken kan fällas upp för snabb transport
  • Kompatibel med Toro Outcross 9060 och traktorer med kraftuttag på minst 32,6 kW
    För mer information, kontakta:
    Anna Johansson, marknadskommunikatör
    Hako Ground & Garden AB
    Tel: 070–883 00 75
    anna.johansson@hako.se
    www.hako.se

Om MaskinExpo

Om MaskinExpoMaskinExpo har arrangerats i över 30 år och är Nordens största entreprenadmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner, skogsmaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan äger rum på STOXA, en mil från Arlanda, den 23–25 maj 2019.

För mer information om MaskinExpo, kontakta marknadschef Carina Tegelberg, 0706–29 28 27, carina.tegelberg@maskinexpo.se