Ementor AB

Rottneros outsourcar sin IT-drift till Ementor

Pressmeddelande   •   Okt 30, 2003 09:32 CET

Rottneros, en av världens största tillverkare av pappersmassaprodukter, har valt Ementor som partner för att äga och managera ett antal av företagets centrala IT-funktioner. Avtalet gäller under 3 år och är värt ca 6 MSEK.

"Vårt företag får bättre stöd av av en outsourcingpartner som motsvarar vår storlek än av något av de större outsourcingföretagen. Ementor hanterar vår drift så att vi kan ägna oss åt vår huvudverksamhet och samtidigt tar de en aktiv roll i att vidareutveckla vårt IT-stöd", säger Anders Byström, Vice VD och Finansdirektör på Rottneros.

Avtalet innehåller hårdvara, licenser, installation och drift. Ementor har fullt ansvar med övervakning och drift dygnet runt på Rottneros centrala IT-stödfunktioner exempelvis mailhantering, affärssystem, intranät och tillgång till internet. Dessutom står Ementor för användaradministration för Rottneros 900 användare. Driften sköts från Ementors driftcenter i Malmö.

"Vi valde Ementor som erbjöd det ekonomiskt och servicemässigt mest tilltalande erbjudandet.", säger Örjan Brattberg, IT-chef på Rottneros.

"Det nya samarbetet bekräftar ytterligare Ementors roll som helhetsleverantör inom verksamhetsutveckling, IT-lösningar och -tjänster", säger Johan Rittner, VD Ementor Sverige AB.

För ytterligare information kontakta:
Johan Rittner, VD Ementor Sverige AB, mob +46 (0)733 67 18 75, tel +46 (0)8 566 230 08, johan.rittner@ementor.se
Örjan Brattberg, IT-chef på Rottneros, mob +46 70 650 54 04, tel +46 270 620 00, orjan.brattberg@rottneros.com

Ementor är ett av Nordens största bolag inom verksamhetsutveckling och IT-lösningar & -tjänster. Med rådgivnings-, teknologi- och outsourcingkompetens hjälper vi de mest krävande nordiska organisationerna att öka sin effektivitet, skapa kundlojalitet och fundament för förändring. Ementor har 2 400 anställda och finns representerat i 22 städer i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bolaget är noterat på Oslo Børs.