Rowi Wines AB

Rowi Wines presenterar en av världens främsta Chardonnayer!

Pressmeddelande   •   Dec 27, 2011 13:19 CET

Rowi Wines är vi stolta över att kunna presentera Monsieur Lonclas guldmedaljbelönade Champagne, Blanc de Blanc Brut, lagom till nyår.

Tidigare under året har Champagnen, tillika Chardonnayen goda betyg och fina utmärklser. Speciellt värt att nämna är guldmedaljen från Chardonnay du Monde, där årets bästa chardonnayer utses.

Du hittar flaskan på systembolagets beställningssortiment, kom hit genom att följa länken nedan:

Inom snar framtid kommer den också erbjudas på www.rowishop.se, då levereras den hem till dörren.

Champagnehuset, Bernard Lonclas, grundades 1976 och ligger perfekt beläget för champagneproduktion och odling av druvan Chardonnay. Blandningen av passion, god entreprenörskapsanda modernitet och inflytande av dottern Aurélie gör att Bernard Lonclas Champagne sticker ut som en av de främsta i området.

Se mer på producentens hemsida: www.champagne-lonclas.com

God fortsättning på Julen önskar vi på Rowi Wines!

Rowi Wines AB erbjuder ett brett utbud av mer än 1000 olika vin-, öl- och spritsorter från hela världen.
Allt noga utvalt i nära samarbete med våra duktiga producenter och erfarna samarbetspartners. Bland annat är varje produkt testad av en expertpanel bestående av sommelierer, vinimportörer, f d anställda hos Systembolaget och restaurangmänniskor. Från vårt kontor i Båstad arbetar vi på den Skandinaviska marknaden och exporterar även till Ryssland och Indien.
Namnet, Rowi Wines, har vi tagit efter den lilla Kiwi-fågeln Rowi (Apertyx rowi) som finns i ett begränsat antal i området Okarito i Nya Zeeland. Den sällsynta fågeln lär enligt sägnerna omtänksamt värna om alla i sin omgivning. En trivsam egenskap som vi hoppas att du som kund alltid ska finna hos oss.
Välkommen till Rowi Wines!Gjertrud Flote VD