Roxen Internet Software

Roxen Internet Software rekryterar tungviktare från mediebranschen

Pressmeddelande   •   Sep 02, 2008 14:53 CEST

STOCKHOLM – 2 SEPTEMBER, 2008 – Henrik Stadler lämnade nyhetsbyrån TT i januari i år där han varit IT-chef och medlem av företagets ledningsgrupp. Henrik startar på Roxen Internet Software som produktchef för Roxen CMS och Roxen Editorial Portal.

"Roxen är ett mycket spännande bolag med innovativa produkter för flerkanalspublicering i synnerhet för medieföretag, som ju är i behov av stora förändringar. Roxen är sedan länge etablerade inom webbpublicering och med produkten Roxen Editorial Portal är Roxen först i världen med ett helt webbaserat system för tidningsproduktion. Den här kombinationen är nödvändig för moderna nyhetsföretag", kommenterar Henrik Stadler.

"Vi är glada att Henrik Stadler valde Roxen. Henriks breda erfarenhet från nyhetsmedia och hans djupa tekniska kunnande utgör en perfekt kombination då han tillträder som produktchef för Roxens produkter som hanterar publicering för såväl interaktiva kanaler som för papper. Henrik tar även plats i företagets ledningsgrupp", säger Staffan Ekholm, VD för Roxen Internet Software.

Henrik Stadler har jobbat på TT sedan 1994. Henrik är även ordförande i standardiseringskommittén inom branschorganisationen International Press Telecommunications Council (IPTC).

För ytterligare information om Roxen Internet Software kontakta:
Staffan Ekholm, VD, mobil: +46 709 15 39 48, e-post: staffan@roxen.com
Henrik Stadler, produktchef, mobil: +46 705 67 56 77, e-post: stadler@roxen.com

Om Roxen Internet Software (www.roxen.se):
Roxen Internet Software är en pionjär inom webbaserad produktutveckling sedan 1994. Roxen utvecklar och säljer produkterna Roxen Editorial Portal och Roxen CMS. Roxen Editorial Portal lanserade 2007 och har sedan dess implementerats i 10 länder länder i Europa, Nordamerika och Australien. Bland Roxens kunder märks Metro International, Verizon, Bonnier Tidskrifter, RTL Nederlands, de Telegraaf Tijdschriften Groep och Östgöta Correspondenten. Roxen har kontor i Sverige och i Holland. Roxen har erhållit ett flertal utmärkelser, bl a “Best of Comdex”.