Roxtec International AB

Roxtec växer vidare – i Nederländerna

Pressmeddelande   •   Jul 04, 2016 15:23 CEST

Kabel- och rörgenomföringstillverkaren Roxtec har köpt Roxtec BV av Arie Sturm och Wim Jansen. Roxtec BV, som har 13medarbetare, har varit koncernens distributör i Nederländerna sedan 1994.

Roxtec BV har genom åren utvecklat såväl en omfattande erfarenhet som kundrelationer inom branscher som varvsindustrin, vindkraft, naturgas, telekom och processindustrin. Förvärvet bidrar till Roxteckoncernens globala närvaro som nu utgörs av 26 helägda och säljinriktade dotterbolag.

• Roxtec BV har varit en mycket framgångsrik återförsäljare för våra kabel- och rörgenomföringar. Efter 22 års lyckat samarbete mellan vår globala organisation och det lokala teamet i Nederländerna kan vi nu utveckla våra tjänster på ett helt integrerat sätt. Därför är det utmärkt att Arie Sturm och Wim Jansen, som byggt upp verksamheten tillsammans med sitt team, fortsätter att leda företaget, säger Mikael Helmerson, VD för Roxtec.
  • Integrationen ger Roxtec BV större kraft att växa i Nederländerna med ännu bättre teknisk och supportmässig uppbackning, vilket är bra för befintliga och framtida kunder, säger Arie Sturm, som delar VD-posten för Roxtec i Nederländerna med Wim Jansen.

Under räkenskapsåret 2015-2016 omsatte Roxtec 195 miljoner euro och hade 720 anställda.

För mer information, vänligen kontakta Annette Birgerson, Brand and Corporate Communications Manager, Roxtec, via e-post annette.birgerson@roxtec.com, eller telefon +46 733 31 32 22.

Om Roxtec och Multidiameter™

Roxteckoncernen, som har sitt huvudkontor i Karlskrona, utvecklar, tillverkar och säljer modulbaserade tätningslösningar för kablar och rör. Företagets uppfinning för anpassning till kablar och rör av olika storlekar kallas Multidiameter™. Lösningen är baserad på tätningsmoduler med avskalbara gummilager, vilket säkerställer en perfekt tätning oavsett dimension på kabeln eller röret. Tekniken förenklar design och konstruktion, förkortar installationsprocessen och minskar behovet av lager, material och logistik. Den ger också en inbyggd reservkapacitet som underlättar vid ombyggnader och framtida uppgraderingar. Roxtec ger service och support åt kunder på 80 marknader världen över genom dotterbolag och distributörer. För mer information, vänligen besök www.roxtec.com.