PLAYGROUND MUSIC SCANDINAVIA AB

ROXY RECORDINGS: Idag släpps nya singeln "Win This Life" av Nicole Saboune.

Pressmeddelande   •   Dec 06, 2013 13:13 CET

Idag släpps nya singeln "Win This Life" av Nicole Saboune. Nicole själv beskriver den med 3 ord. - Revansch, rymd och rökmaskin!
Den 12 december ser vi Nicole framföra denna singel i hos Musikhjälpen i SR P3/SVT och den har redan börjat spelats av P3.

Här hittar ni Win this Life:

Genom singlar som “Unseen Footage From A Forthcoming Funeral” och “Conquer or Suffer” har Nicole Sabouné redan skapat sig ett namn. Hennes musik förenar det sena 70-talets avskalade new wave med ett suggestivt driv, en uppenbar kärlek till hudnära formuleringar och ett passionerat men stilrent uttryck som andas 2014.

Nicoles debutalbum spelades in under ett par intensiva veckor i augusti. Det är producerat av Lasse Mårtén i Decibel-studion i Stockholm. Lasse har producerat en lång rad akter, däribland Johnossi, och har länge samarbetat med namn som Björn Yttling, Peter, Björn och John, Lykke Li, Jocke Åhlund med flera.

Till sin hjälp har Nicole haft ett antal musiker. Nicklas Stenemo är gitarrist och låtskrivare. Bland hans övriga projekt märks Venus Outback, The Mo, och nu kritiker rosade elektropop-duon KITE.
Emina Svensson spelar bas. Hon är även basist i bandet Tiny Boys. Joakim Janthe, trummor, är även med i bandet Principe Valiente. Jon Bordon spelar keyboards och är även keybordist i och medgrundare av Melody Club. Ola Salo från The Ark har bidragit med en del låtskrivande, samt agerat bollplank och inspiratör

Albumet ”Must Exist” släpps på vinyl och digitalt den 15 januari.

För mer information om Nicole,
kontakta: