MediaAnalys AB

Royal Design årets pristagare i Vinnande entreprenörskap

Pressmeddelande   •   Feb 06, 2013 10:52 CET

Royal Design Group AB är vinnare i kategorin ”Vinnande entreprenörskap”. Priset delas ut den 9 februari på Guldfesten i Kalmar.

- Det är med stolthet som vi delar ut detta priset till Royal Design som är en väl värd vinnare, säger Henrik Zobal, VD på MediaAnalys.

Syftet med priskategorin ”Vinnande entreprenörskap”, som MediaAnalys och Handelsbanken instiftade förra året, är att ge uppmärksamhet till personer som berikat näringslivet med arbetstillfällen och nya idéer genom god entreprenörskapsanda. Förutom äran tilldelas pristagarna en prissumma på 20 000 kronor.

Juryns motivering:”Hans Bengtsson och Andreas Ekberg har med stor skicklighet, disciplin och långsiktighet byggt upp sitt företag sedan starten 1999. Det har gett en plattform till den satsning som nu pågår, vilket innebär en mycket stark tillväxt. Varumärken från hela världen står på kö för att vara med på bolagets resa. Ibland varumärkena märks flera från Glasriket. För Kalmars del innebär det många nya arbetstillfällen inom flera kompetensområden. Produkterna levereras från Kalmar och säljs över stora delar av världen. Strategin är att fortsätta växa med Kalmar som bas. Årets pris "Vinnande Entreprenörskap" tilldelas en väl värd vinnare - Royal Design Group AB.

För mer information kontakta Henrik Zobal, VD, 0480-78 08 11, henrik@mediaanalys.se

MediaAnalys hjälper Ditt företag med marknadsföringen på Internet.

Välkommen med Er förfrågan!

info[at]mediaanalys.se