Aggressive Development AB

Rum Hemma börjar säljas digitalt på webben, i iPhone, iPad och Android

Pressmeddelande   •   Mar 27, 2012 14:00 CEST

It is media Svenska AB och Aggressive Development AB skriver avtal om digital publicering, försäljning och distribution av tidskrifter och magasin. Genom tidningsaffären Qiozk finns Rum Hemma till försäljning i iPhone och iPad samt på webben för nedladdning till Mac, Windows och Android.

RUM hemma är inredningsmagasinet som inkluderar gemene man! Läs om hem, inredning, design och smarta lösningar för alla - från familjeradhuset i Nässjö, till den lilla studion på Manhattan i New York, till tvårummaren på Kungsholmen i Stockholm. Snygga hem med både hög igenkännings- och drömfaktor, varvas med smarta renoverings- och inredningstips för hela hemmet, samt lifestylereportage som inkluderar resor, mat och vin.

"Vi är mycket glada att Rum Hemma vill vara med i Qiozk-familjen" säger Olof Thorén, en av Aggressive Developments grundare.

Om Qiozk

Qiozk är en digital tidningsaffär för tidskrifter och magasin. Appen Qiozk finns till iPod, iPhone och iPad. Ladda ner appen från http://www.qiozk.com/paper/rum-hemma

Tidningsförlag kan enkelt gå med i Qiozk och erbjuda tidningar till digital försäljning i iPhone och iPad samt på webben för nedladdning till Mac, Windows och Android. På bara några dagar kan förlagets titlar och arkiv finnas till försäljning. Anmäl intresse på http://www.qiozk.com/publisher/

Aggressive Development utvecklar mobila applikation på den svenska och internationella marknaden. Vi gör både egna små mästerverk och hjälper andra att förverkliga sina appidéer. Vårt mest sålda program Tagut som hittar närmaste bankomat i hela Sverige har sålts till över 10 000 iPhone-användare. Aggressive Development grundades i februari 2009 av Olof Thorén och Klas Petersson.