Run My Security AB

Run My Security lanserar ny larmtjänst – erbjuder larmet direkt i mobilen

Pressmeddelande   •   Mar 27, 2012 09:42 CEST

Run My Security lanserar en ny larmtjänst. AlarmView är Sveriges första larmverifieringstjänst direkt i telefonen, vilket innebär att kunden blir sin egen larmoperatör.

AlarmView riktar sig mot privatpersoner och småföretag.

–        Vi är otroligt glada att kunna presentera den här tjänsten, som vi är övertygade kommer att revolutionera marknaden för larmtjänster, säger Niklas Halldén, VD och en av grundarna till Run My Security. Vi ser en mycket stor potential för den här typen av tjänst.

Med AlarmView utmanar Run My Security de bemannade larmcentralerna, då tjänsten kan ersätta dessa. AlarmView ger kunden tillgång till larmet direkt i telefonen, som därmed blir sin egen larmcentral. Som användare kan du även tillkalla väktare vid behov, och får då en komplett larmtjänst.

Den nya tjänsten riktar sig dels till privatpersoner i villor och lägenheter, dels till små butiker, restauranger och mindre kontor som vill ha en enkel, lättillgänglig och kostnadseffektiv larmtjänst. Som kund får du snabbt återkoppling om det händer något, onödiga utryckningar sparas och du har full kontroll över bilderna från kameran i larmtjänsten. Det är enkelt att larma av och på.

I larmsystemtjänsten ingår ett SIM-kort för telematik, app för en smartphone och tillgång till en webbportal för att hantera administrationen. AlarmView kommer att finnas som en applikation för både iPhone och Androidtelefoner. AlarmView kommer initialt att säljas i Sverige.

–        Vi räknar med att lansera på flera andra europeiska marknader redan det här året, där övriga nordiska länder samt Storbritannien, Nederländerna, Tyskland och Frankrike är de mest intressanta marknaderna, säger Niklas Halldén.

AlarmView kommer att säljas via distributören LookC och finns tillgänglig från och med veckan som börjar med 26 mars. Till återförsäljarna hör larminstallatörer, larmgrossister och bevakningsföretag. Återförsäljare kan paketera tjänsten under sina egna respektive varumärken.

Marknaden för larmsystem inom M2M väntas växa med cirka 41 procent årligen fram till 2015, enligt analysföretaget Berg Insight.

För mer information vänligen kontakta:

Niklas Halldén, VD Run My Security AB
Telefonnummer: +46 (0) 707-90 21 90
E-post: niklas@runmysecurity.com

Om Run My Security
Bolaget grundades 2011 av näringslivsprofilerna Niklas Halldén och Andreas Gyllestrand från Svenskt Alarm och Cubsec. Run My Security har sitt säte i Göteborg där forskning och teknisk utveckling bedrivs ihop med partners. Affärsidén är att utveckla och sälja larmveriferingstjänster. Förflytta och förändra värdekedjan inom säkerhetsbranschen och där igenom göra användaren ”in charge om my Security”. Bolaget fungerar som en service provider gentemot olika aktörer inom säkerhetsbranschen. Finansiellt backas bolaget upp av starka ägare samt har fått stöd av både Almi företagspartners och Västra Götalands Regionen.