Runacademy

Runacademy expanderar till hela sex orter i Sverige

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2014 14:30 CEST

För snart ett år sedan startades Runacademy som en löpargrupp i Hornstull i Stockholm. Det blev en stor succé från start där över 80 personer kom till första träningen. Intresset har varit så stort att nu i höst lanserar Runacademy löpargrupper på sex orter över hela landet från Luleå i norr till Växjö i söder. Löpargrupperna har sammanlagt 25 ledare – alla med lång löparbakgrund och med viljan att sprida löparglädje och kunskap till ännu fler. I Runacademy får man uppleva en fin gemenskap och möjlighet att träffa nya vänner för livet.

- Till Runacademy är alla nivåer av löpare välkomna och det spelar ingen roll om man är nybörjare eller mer erfaren. Grupperna delas upp efter erfarenhet och ambitionsnivå och leds av Runacademys kompetenta ledare, säger Petra Kindlund som är grundare av Runacademy.

Petra Kindlund är själv löpcoach, PT, nutritionist och massör. Hon har över sju års erfarenhet av att coacha människor samt en gedigen meritlista som löpare på elitnivå med flera topplaceringar som bland annat en andraplats på Lidingöloppet. Hennes motto är att löpning ska vara kul och enligt Runacademy blir det roligt genom variation, kunskap och gemenskap. Som komplement till löpargrupperna erbjuder Runacademy även träning på distans.

På Runacademy Online finns personligt anpassade träningsprogram, pedagogiska träningsfilmer, kostrådgivning och en löparcommunity där medlemmarna kan dela med sig av sina utförda träningar och diskutera träningspassen med andra samt få feedback från Runacademys tränare. Runacademy Online är fullspäckad med inspiration och träningsglädje som förmedlas med stor kunskap och mycket erfarenhet.

- Vår ambition är att sprida löparglädje till alla och då ska det inte spela någon roll var man bor eller hur duktig man är i löpning. Alla ska kunna träna med oss, menar Petra Kindlund.

På följande orter kan du träna i löpargrupp med Runacademy i höst.

Solna
Göteborg
Växjö
Luleå
Östersund

HÄR kan ni läsa mer om löpargrupperna.
HÄR kan ni läsa mer om träningen online.

Presskontakt:
Petra Kindlund, 0702754777
Email: petra@runacademy.se
Hemsida: www.runacademy.se

Runacademy är en löparförning för motionärer som erbjuder löpargrupper, kurser, löparläger och onlineträning för motionärer. Alla ska kunna träna med oss och det spelar ingen roll hur bra du är, hur gammal du är eller var du bor!