Runaware

Runaware vinner nytt TestDrive-avtal med ledande mjukvaruföretag i USA

Pressmeddelande   •   Sep 24, 2008 09:44 CEST

(Aktietorget: RUN)

Göteborgsbaserade Runaware tecknar banbrytande affär med en av Nordamerikas största mjukvarutillverkare gällande leverans av onlinedemonstrationer kring SaaS.

Runaware, den globala ledaren på on-line demonstrationer och relaterade marknadsföringstjänster, meddelar idag man tecknat ett nytt tolvmånadersavtal värt 225 000 USD för att leverera online-demonstrationer till en av Nordamerikas största mjukvaruföretag. Denna banbrytande affär innebär att Runaware TestDrive används för att erbjuda online-demonstrationer som förevisar integrationen mellan kundens desktopprogram och ett nytt SaaS erbjudande, samt tredjeparts SaaS lösningar.

Om SaaS
Software as a Service kallas på svenska även applikationsuthyrning. Det innebär att kunden använder program, funktioner och systemlösningar som görs tillgänglig av en leverantör via Internet, istället för att köpa ett system eller systemlösningar som kräver installation i den egna IT-miljön.

Om RunawareTM
Bolaget grundades 1999 och har kontor i Nordamerika och Europa. Runaware är ett av de främsta bolagen i världen inom onlinemarknadsföringstjänster och har etablerade kundrelationer med ledande IT-företag såsom Microsoft, Citrix, Intuit, och Sage. Runaware erbjuder programvarubolag framtidens sätt att marknadsföra sina produkter genom att ge användarna möjligheten att testköra säkra, fullskaliga versioner av mjukvaran gratis online. Var som helst, när som helst, utan att några cd-skivor, nerladdningar eller installationer behövs. Utöver demonstrationer erbjuder Runaware intelligens och mätbara resultat som genererar ökad försäljning och ett mervärde för kunden.

Runaware AB är noterat på Aktietorget under kortnamnet RUN.

Kontakt: Emma Hjälmås, Sverigechef
emma@runaware.se