Runda Upp

Runda Upp och Röda Korset i närmare samarbete

Pressmeddelande   •   Sep 25, 2014 21:37 CEST

Stiftelsen Runda Upp fortsätter att utveckla verksamheten och fördjupar nu samarbetet med Svenska Röda Korset. Runda Upps licenstagare får nu bästa förutsättningar för att samla in pengar vid allvarliga katastrofer.

– Röda korset är en av de organisationer som är på plats när det sker en allvarlig katastrof och det har varit positivt att tillsammans med dem utveckla en bra strategi kring hur Runda Upp licenstagare snabbt ska kunna agera och bidra vid en katastrof, säger Stefan Edwall verksamhetsansvarig på Runda Upp i Sverige AB.

– För Röda Korset är det viktigt att vi snabbt kan hjälpa människor i katastrofer och genom Runda Upp når vi fler som vill bidra till hjälpen. I samband med tyfonen Haiyan i Filippinerna för knappt ett år sedan bidrog Lindex kunder med 2,2 miljoner kronor via Runda Upp. Nu gläds vi över ett fördjupat samarbete som underlättar insamlingen till våra katastrofinsatser, säger Therese Engström, insamlingschef i Svenska Röda Korset.

Runda Upp ägs av Stiftelsen Runda Upp och drivs genom Runda Upp i Sverige AB. Idag samarbetar man med flera handelskedjor i Sverige såsom Lindex, H&M, The Body Shop, Bauhaus, Indiska Magasinet och Ur& Penn. Tjänsten innebär i det här sammanhanget att du som kund kan välja att runda upp ditt köp i butik och därigenom bidra till en pågående katastrofinsats.

För mer information om samarbetet kontakta:
Runda Upp i Sverige AB
Stefan Edwall
stefan.edwall@rundaupp.se

Svenska Röda Korset
Nils Nilsson
nils.nilsson@redcross.se

Runda Upp förenklar för alla givare att donera till hjälporganisationer.