Urban Tribes

Running Sweden löptränar Lisa Nordén

Pressmeddelande   •   Feb 11, 2013 07:55 CET

Världens bästa kvinnliga triatlet tillika OS-silver medaljör Lisa Nordén är sedan en tid tillbaka baserad i Stockholm. Running Sweden med huvudtränare Rubin McRae har anlitats för att hjälpa till med löpträningen samt ansvarar för rehab och prehab träning.

”Rubins namn kom upp per rekommendation från flera olika håll när jag började göra undersökningar” säger Nordén.

’Hans bakgrund från Nya Zealand tilltalade mig, då han redan där fick en djupare relation till triathlon än vad många andra svenskar har.’

’Dessutom var jag imponerad av vad han har gjort inom Running Sweden och generellt av hur företaget drivs. Sen klickade vi snabbt på ett personligt plan också vilket är viktigt i ett coaching sammanhang.’

Rubin McRae är lika nöjd och stolt över samarbetet. ”Man blir ödmjuk inför rollen att få träna någon som redan är bäst i världen,” säger McRae.

”Hennes huvud är antagligen hennes främsta styrka. Hon tål stora träningsmängder och kan pressa kroppen långt mer än de flesta av oss. Det är en fantastisk förmåga att kunna ha i tävlingssammanhang. Vi måste vara vaksamma under träning dock.”

”Jag känner lite press” säger McRae med ett leende på läpparna. ”Men det är en positiv press. Det är kul!”

Nordén’s mål för 2013 är Ironman World Championships 70.3 (halva Ironman distansen) som går i Las Vegas i september.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Colm O ’Callaghan: 070 259 0054, Sales and Marketing manager

Om Running Sweden

Running Sweden AB fokuserar helhjärtat på träning, och löpning i synnerhet. Vi älskar att se människor upptäcka nya saker om sig själv genom träning; att nå mål de aldrig trodde var möjliga. Vi jobbar främst med företag och hjälper anställda komma igång med sin träning och träna ihop som ett ’team.’ Vi sätter upp mål för dig och dina medarbetare och tar dig till startlinjen tränad, motiverad och skadefri. Ni som företag får ett gäng gladare, friskare, mer engagerade anställda och det gör oss gladare och ännu mer engagerade. Vår motto i allt vi gör är ’run happy.’

Running Sweden. The team behind your running.