Urban Tribes

Running Sweden växer med en ny ’Sales and Marketing’ manager

Pressmeddelande   •   Feb 18, 2013 09:41 CET

Colm O’Callaghan som befäst positionen har en bakgrund som bland annat journalist. JG Communication har varit hans arbetsplats de senaste tolv åren, och där har han haft flera olika chefsroller. Dels som operativ chef, och senast som chef för videoavdelningen.

”Jag är också maratonlöpare,”säger O’Callaghan ”och att jobba med det man älskar känns hur roligt som helst.”

’Det finns enorma möjligheter inom träningsbranschen idag. Fler och fler företag inser fördelarna som träning för anställda för med sig. En friskare, gladare och mer effektiv arbetsstyrka är helt enkelt svårt att säga nej till.

’Vårt mål är att se till att du står på startlinjen vältränad, motiverad och skadefri.’

’Och när man tränar i grupp, så är det klart mycket roligare och skapar en gemensamhet på jobbet som är svårt att uppnå annars. Man kommer varandra närmare i tights helt enkelt.’

Running Sweden’s VD, Fredrik Granström är mycket nöjd med rekryteringen. ”Alla älskar träning som jobbar på Running Sweden, och vi vill se fler och fler utnyttja de positiva effekter som löpningen kan bidra med.”

’Med Colm’s gedigna löparbakgrund och erfarenhet inom ’marknad och sälj’ så räknar vi med att nå ut till många fler företag, och inte minst kunna hantera den redan nu ökande efterfrågan som vi upplever.’

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Fredrik Granström: 073 355 2600, vd

Colm O ’Callaghan: 070 259 0054, Sales and Marketing manager

Om Running Sweden

Running Sweden AB fokuserar helhjärtat på träning, och löpning i synnerhet. Vi älskar att se människor upptäcka nya saker om sig själv genom träning; att nå mål de aldrig trodde var möjliga. Vi jobbar främst med företag och hjälper anställda komma igång med sin träning och träna ihop som ett ’team.’
Vi sätter upp mål för dig och dina medarbetare och tar dig till startlinjen tränad, motiverad och skadefri. Ni som företag får ett gäng gladare, friskare, mer engagerade anställda och det gör oss gladare och ännu mer engagerade. Vår motto i allt vi gör är ’run happy.’

Running Sweden. The team behind your running.