Ving Sverige AB

Rusning efter resor hos Ving

Pressmeddelande   •   Jun 05, 2017 10:06 CEST

Just nu är det många som vill fly kylan i Sverige för en vecka eller två på varmare breddgrader. Mallorca, Rhodos och Kreta är de resmål som flest väljer, men nu säljs alla resor som bjuder på sol och värme. Mer än 95 procent av Vings resor, de närmaste veckorna, är redan slut.

Sommarlovet står för dörren och många längtar efter sol och bad. Men i stora delar av Sverige håller kylan sig kvar och då lockar Medelhavet och södra Europa med betydligt högre temperaturer, både i luften och i vattnet.

Vi hade tidigt en fantastiskt bra försäljning och har sålt 15 procent fler sommarresor jämfört med samma tid i fjol. Den senaste veckan har försäljningen varit rekordartad och många vill komma iväg så snart skolorna slutar, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

De som vill komma iväg med kort varsel ska inte vänta med att boka resa. De närmaste tre veckorna är mer än 95 procent av Vings resor bokade men för dem som tänkt resa i juli och augusti finns det fortfarande en del kvar att välja mellan.

Hit reser flest i sommar

1.Mallorca
2.Rhodos
3.Kreta

Resmålen som ökat mest, procentuellt sett, jämfört med förra sommaren

1.Thassos (+43 %)
2.Bulgarien ( + 33 %)
3.Cypern (+ 20 %)

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta: Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel 0709-513075, magdalena.ohrn@ving.se

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.