SIBA AB

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2010 06:00 CET

Rusning till hockeykvällar hos elektronikbutiker
- Tusentals fans får träffa sina hockeyidoler hos SIBA

Under februari och mars satsar SIBA för första gången på hockeynights, kvällar som sammankopplar hockey och elektronik. Över 2 700 fans har redan anmält sig för att få möta elitseriespelare i nio av SIBAs varuhus. Med hockeykvällarna vänder vi oss till en av våra större målgrupper, sportfantasterna som gillar teknik, säger Fabian Bengtsson, VD SIBA.

SIBA är nationell sponsor för Elitserien i hockey. De senaste månaderna har kedjan anordnat aktiviteter under hockeymatcherna. Nu tar elektronikkedjan spelet till varuhusen och satsar på SIBA hockeynights.

Hittills har över 2 700 anmält sig till SIBAs hockeynights som hålls i nio städer med nio elitserielag runt om i landet.
– Det är en otrolig rusning till våra hockeynights, säger Sara Widman, informationsansvarig SIBA. Vi har ett begränsat antal platser och en del av varuhusen är snart fullbokade. Hockeyintresset i Sverige är verkligen enormt och spelarna är populära.

Först ut är SIBA Gävle som får besök av elitseriespelare från Brynäs IF den 1 februari.
– Över 400 har anmält sig till vår hockeynight nu på måndag som hålls i Gävle mellan fem och åtta på kvällen, säger Sara Widman, som ansvarar för hockeynight.

Gästerna på SIBA hockeynight möter elitseriespelare, får autografer och kan utmana dem i flera hockeyinspirerade tävlingar som bordshockey, NHL 10 på Xbox 360 och skjuta en puck mot ett mål.
– Det blir aktiviteter för hela familjen, säger Sara Widman. Man kan fotografera sig med spelarna, njuta av höjdpunkter från matcherna på TV-apparaterna och ta del av erbjudanden på teknikprylar.

Fakta SIBA Hockeynight
SIBA Hockeynight i nio städer med nio elitserielag.

Brynäs IF den 1 feb hos SIBA Gävle
Timrå IK den 2 feb hos SIBA Sundsvall
Färjestad BK den 9 feb hos SIBA Karlstad
Södertälje SK den 11 feb hos SIBA Södertälje