Russian Real Estate Investment Company AB

RUSSIAN REAL ESTATE INVESTMENT COMPANY: RURIC SÄLJER KONTORSYTA

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2006 11:30 CET

Ruric säljer kontorsyta

Ruric har för 11,9 MSEK sålt kontorsytan om 340 kvm på adressen Nevsky Prospekt 11 i S:t Petersburg, Ryssland. Försäljningspriset överstiger det bokförda värdet med 1,9 MSEK, anskaffningsvärdet med 1,8 MSEK samt det i våras bedömda marknadsvärdet med 1,1 MSEK.

"Denna lokal var Rurics allra första investering som gjordes för att i liten skala testa hur vi framgångsrikt skulle kunna förvärva, renovera, skapa hyresintäkter i, förvalta och slutligen avyttra ett objekt i en komplex rysk miljö. Vi har nu fått bekräftat att vi med framgång nått hela vägen fram", säger Thomas Zachariasson, Rurics vd.

Thomas Zachariasson, VD
tel: 08-505 65 117, 070-563 77 14
thomas@ruric.com
www.ruric.com

Rurics affärsidé är att förvärva, utveckla, förvalta, hyra ut och avyttra fastigheter i S:t Petersburg, Ryssland, med fokus på kommersiella lokaler av högsta klass i bästa lägen som därmed positivt bidrar till hyresgästernas affärsverksamhet. Företaget har som vision att bli ett ledande fastighetsbolag i centrala S:t Petersburg.
Strategin är att identifiera fastigheter med stor potential i S:t Petersburgs centrala delar, skapa lämplig förvärvsstruktur och förvärva till bästa pris. Efter renovering erbjuds kommersiella lokaler av högsta klass till hyresgäster som söker bästa möjliga lokaler i bästa lägen och är villiga att betala för sådana.