Klövsjö Panorama

Rustika hus – ett lyckat koncept med 74 procent beläggning under första säsongen

Pressmeddelande   •   Feb 20, 2013 09:36 CET

Klövsjö Panorama har med sina rustika lägenheter blivit en riktig succé redan under första säsongen. Bokningsläget från när vi öppnade tills liftarna stänger den 20 april 2013 visar en beläggning på hela 74% för hela perioden. Resultatet för säsongen blir sannolikt ca 80%, och det ser vi som ett mycket bra resultat för ett helt nytt boendekoncept i fjällen.

– Vi har valt en inriktning som skiljer sig från hur man vanligtvis bygger i fjällen, och nu har vi fått bevis på att vi är inne på rätt spår, säger Tor Erik Westvik, vd på Scandinavian Premium Resorts som
står bakom satsningen i Klövsjö Panorama. ”Ta med naturen in” har varit vår ledstjärna. Med varma färger och utstrakt användning av trä och sten har vi skapat en mysig atmosfär i lägenheterna. När det är kallt ute vill man ha det varmt inne, och efter en dag i backen är det skönt att ta det lugnt framför den stora öppna spisen.

Våra hus tillför något nytt i de svenska fjällen och bokningarna visar klart och tydligt att vi lyckas attrahera nya gäster till Klövsjö. Många av våra gäster har aldrig varit i vare sig Klövsjö eller Vemdalen, utan har attraherats till Klövsjö till stor del för att bo i våra rustika hus.En ny fjällby är på väg att växa fram i den anrika skidorten Klövsjö. Boendet blir allt viktigare under skidsemestern och i våra hus får gästerna uppleva fjällen även när de är inne och tar det lugnt. Vi har fokuserat på gäster som tycker tiden i lägenheten där man umgås med vänner och familj är minst lika viktig som tiden i backen. Med kraftiga balkar, stor öppen spis och varma färger har vi lyckats skapa något som sticker ut i de svenska fjällen. Vi får väldigt positiva kommentarer från våra gäster, och vi har redan börjat få bokningar för nästa vinter från gäster som önskar återvända. En del av framgången tillskrivs även konceptet med varmgarage för 2
bilar per lägenhet. Många uppskattar detta, och med vårt ski-in/ski-out läge så behövs knappt bilen under hela veckan.

Klövsjös skidanläggning består av 12 nedfarter i varierande svårighetsgrad, bra barnbackar, 18 mil längdspår och fun park med hopp i olika storlekar. Klövsjö ingår i skidområdet Vemdalen, och ligger endast 5 timmar från Stockholm. Skidkortet i Klövsjö gäller även för Vemdalsskalet och Björnrike.

KLÖVSJÖ PANORAMA drivs av Skandinavien Premium Resorts
AB i Göteborg. I december 2012 lanserades Etapp I med 8 lägenheter med 8
lägenheter fö r uthyrning i direkt anslutning till backarna i Klövsjö. Klövsjö
Panorama har ett nära samarbete med både SkiStar och Hotell Klövsjöfjäll.  Tillsammans har man bland annat byggt
sittliften Klövsjö Express. I hela Vemdalen har det investerats hundratals
miljoner kronor de senaste åren, bland annat i fyra nya sittlifter och nya nerfarter.