About Time

Rut Affärsseminarium – inbjudan till media

Pressmeddelande   •   Mar 13, 2012 18:25 CET

About Time AB anordnar den 19 mars 2012 Rut Affärsseminarium som riktar sig till företagare i Rut-branschen och där vår näringsminister Annie Lööf kommer att medverka som en av talarna. Målet med seminariet är att Rut-företagare ska få nyttig information och idéer för att utveckla sitt företag och därmed branschen vidare, samt möjlighet att utbyta erfarenheter med kollegor.

Härmed inbjuds intresserad media att närvara vid seminariet.

Program

• Regeringens erfarenheter och visioner kring småföretagande i allmänhet och Rut-branschen i synnerhet, samt frågestund. Annie Lööf, näringsminister.

• Aktuella nyheter för Rut-företagare samt statistik och analyser ur Skatteverkets färska rapport "Utvärdering av fakturamodellen". Frågestund. Pia Blank Thörnroos, rättslig expert Skatteverket.

• Presentation av enkät genomförd bland Rut-företagare. Branschanalys kring utvecklingen fram till idag, möjligheter och svårigheter, framtidsutsikter m.m. Frågestund. Göran Gustafsson, vd About Time AB.

• Diskussionsgrupper bland deltagarna samt mingel efteråt.

Tid och plats

• Måndag 19 mars 2012, kl 15-18

• Sheraton Stockholm Hotel, Tegelbacken 6, 101 23 Stockholm

Information om seminariet