Folkpartiet Liberalerna Västra Götalandsregionen

Pressmeddelande från Folkpartiet Liberalerna Västra Götaland
RUT-avdraget ökar jämställdheten!
2010-09-02

- RUT-avdraget ökar jämställdheten - det säger Rosie Rothstein Folkpartiet Göteborgs förstanamn på regionlistan.

Almega meddelar  idag att 238 000 personer köpt hushållsnära tjänster. I undersökningen visar man att RUT bidragit till att minska stressen för många kvinnor. 6 av 10 kvinnor säger att RUT har haft en positiv inverkan på hälsan och gett mera tid för barnen.

- RUT-avdraget har bidragit till att göra en svart arbetsmarknad vit - och gett många möjligheter att själv kunna försörja sig. Fortfarande är det märkligt att oppositionen tycker att det är OK att sätta in ett fönster via ROT-avdraget, inte att putsa det via RUT-avdraget, vilket ger en märklig jämställdhetssyn, säger Rosie Rothstein

För mer information besök
www.folkpartiet.se/vgregion