About Time

Rut-branschen ökade med 48% i maj-17!

Pressmeddelande   •   Jun 12, 2017 21:09 CEST

Rutbranschens utveckling

Intresset för rut-tjänster är rekordstort! Försäljningen av rut-tjänster ökade med 48% i maj, 2017, jämfört med samma månad förra året. Omsättningen var cirka 906 Mkr vilket gör maj-17 till den enskilt mest framgångsrika månaden (tidigare rekord var 863 Mkr i dec-2016).

Till viss del beror ökningen på att det sedan förra året tillkommit IT, flytt och reparationtjänster (där flytt är i särklass störst av nykomlingarna), men största anledningen är hemservice som ökat med otroliga 35% jämfört med förra året.

Vi har också analyserat hur fördelningen är mellan de klassiska rut-tjänsterna och kan utläsa att hemstädning står för 83%, trädgårdstjänster för 14% och barnpassning för 1,5%. Övriga rut-tjänster märks knappt i statistiken.

Hemservice maj-17

Läs Göran Gustafssons, VD About Time,  blogginlägg >

Läs mer om statistiken på Rutbarometern 2017 >

About Time AB är Sveriges ledande IT-företag inom branschen hemnära tjänster och driver rutbarometern som kontinuerligt uppdateras med färsk statistik och analys. About Time utvecklar och driver det marknadsledande affärssystemet Timewave.se Under mer än tio år har vi utvecklat IT-lösningar för och med branschen som gett oss djup kunskap inom IT och systemutveckling samt tjänsteföretagens affärsprocesser. TimeWave är webbaserat och mobilt och innehåller hela affärsflödet med kunder & CRMschemaläggningtidrapporteringlönfakturering och rot- och rutavdrag med inbyggda finesser som SMS och karta.