About Time

Rut slog nya rekord första kvartalet 2019

Pressmeddelande   •   Apr 07, 2019 19:59 CEST

Rutförsäljning januari - mars 2019, jämfört med 2017 och 2018 Källa: About Time

Under kvartal 1, 2019 ökade den totala Rut-försäljningen med 12%. Januari månad är den bästa enskilda månaden någonsin med 1 175 Mkr och var 22% bättre jämfört med januari, 2018. Februari var något lägre än samma månad förra året och mars visade 14% ökning.

Hemstädning är fortsatt dominerande med 76% av omsättningen av rut och hade en fortsatt stark ökning med 11% jämfört med samma kvartal 2018. Trädgård och barnpassning låg i nivå med förra året medan it-tjänster hade starkast ökning, men från en låg nivå. Läs mer om varje enskild tjänst på Rutbarometern >

Läs Göran Gustafssons blogginlägg >

About Time AB är Sveriges ledande IT-företag inom branschen hemnära tjänster och driver rutbarometern som kontinuerligt uppdateras med färsk statistik och analys. About Time utvecklar och driver det marknadsledande affärssystemet Timewave.se Under mer än tio år har vi utvecklat IT-lösningar för och med branschen som gett oss djup kunskap inom IT och systemutveckling samt tjänsteföretagens affärsprocesser. TimeWave är webbaserat och mobilt och innehåller hela affärsflödet med kunder & CRMschemaläggningtidrapporteringlönfakturering och rot- och rutavdrag med inbyggda finesser som SMS och karta.