RW Bostad AB

RW Capital förvärvar fastighet i Slottsstaden

Pressmeddelande   •   Jun 25, 2014 11:07 CEST

Fastighetsutvecklingsföretaget RW Capital har förvärvat en bostadsfastighet i attraktiva Slottsstaden i Malmö. Bolagets VD, Marcus Hamberg, hoppas att projektet kommer att resultera i nya lägenheter som passar för ungdomar och studenter.

Fastigheten omfattar totalt cirka 1900 kvadratmeter bostadsyta fördelade på 26 lägenheter. Fastigheten byggdes 1938 och ligger på Skvadronsgatan i Malmöområdet Slottsstaden. Syftet med förvärvet är att förädla fastigheten genom att exploatera vinden. I vindsutrymmet kommer uppskattningsvis åtta små lägenheter lämpliga för unga och studerande att byggas.

–  Vi är stolta över att vara med och bidra i de ansträngningar som krävs för att åstadkomma små lägenheter i bra bostadslägen som ungdomar och studenter har råd med, säger Marcus Hamberg, VD för RW Capital.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Marcus Hamberg, VD RW Capital
Marcus.hamberg@rwcapital.se

Om RW Capital
RW Capital omvandlar flerfamiljsfastigheter med eftersatt underhåll till attraktiva bostäder med goda driftnetton och låga förvaltningskostnader. Bolaget har sin verksamhet i Skåne och merparten av fastigheterna är belägna i Malmöområdet. Fastighetsportföljens aktuella marknadsvärde uppgår till cirka 300 MSEK.

Besök även: