Universal Music Sweden

Rye Ryes nya singel “Boom Boom” ute nu.

Pressmeddelande   •   Mar 19, 2012 15:58 CET

Av Gustaf Angelin

Albumet "Go! Pop! Bang!" släpps den 14:e maj.

Vengaboys möter amerikansk dance-rap. Så skulle man kunna beskriva Baltimores stolthet Rye Ryes nya singel ”Boom Boom”. Låten innehåller nämligen en sampling av det populära 90-talsbandets gamla hit ”Boom Boom Boom Boom”. Singeln är ytterligare en aptitretare inför den 21 år gamla hiphop-dynamons kommande debutalbum ”Go! Pop! Bang!” som släpps den 14:e maj.

“I'm super excited about my album finally coming out—jumping for joy!” – Rye Rye

Rye Rye är den första artisten att bli signad till M.I.A:s bolag N.E.E.T. Hon är dock inte främmande för rampljuset. I somras kunde vi höra henne tillsammans med vår egen dance-drottning Robyn på låten ”Never Will Be Mine” och på Far East Movements hit ”Jello”. Hon har även medverkar på hits med mentorerna M.I.A, Diplo och Blaqstarr. Med allt detta i bagaget är förväntningarna naturligtvis höga på det kommande albumet.

“GO! POP! BANG! feels like a breath of fresh air and you guys can expect some booty popping, heavy bass, fun and tight rhymes over massive beats!” – Rye Rye

Såhär låter det i USA:

“Rye Rye’s debut album, Go! Pop! Bang! is the hip-hop album most likely to set the club on fire.”   -Rolling Stone

“Rye Rye delivered her rat-a-tat rhymes -- fast, competitive boasts – over the Sparse electronic propulsion of Baltimore club music while she out danced everyone else- New York Times

“Rye Rye’s particular mix of old school rap, Baltimore club beats, and globally informed dance rhythms is the next stop in the musical revolution” -V Magazine

“Rye Rye is hip hop’s latest it girl.”- Details

“With her debut album dropping later this year, Rye Rye is becoming a household name with her unique sound that is catchy and full of energy” –XXL

Se videon till låten Sunshine ft. M.I.A:

För mer information kontakta:

Charlie Åberg
E-post: charlie.aberg@umusic.com