Enjoy My Looks

Rynkstrykjärn som utmanar plastikkirurger och hudvårdssalonger finns nu för hemmabruk

Pressmeddelande   •   Dec 01, 2009 23:41 CET

Företaget Enjoy My Looks ger hudvårdssalongerna och plastikkirurgerna en rejäl utmaning genom att marknadsföra och sälja ett rynkstrykjärn för hemmabruk på Internet.

Rynkstrykjärnet Galvanic Spa TM II från det amerikanska företaget NuSkin har rönt stor framgång i USA och Asien men är relativt nytt på den Europeiska marknaden.

NuSkin har 125 forskare i 3 forskningscentra som arbetar med att ta fram produkter som stoppar och minskar hudens åldrande.  Företaget samarbetar även med 32 vetenskapliga institutioner.

Genom galvanisk ström och speciella preparat för rengöring och näring har det vid vetenskapliga tester uppvisats dokumenterade minskningar av rynkor, celluiter, åldersfläckar, acne, eksem, bristningar och gäddhäng.  Därtill märks även ett minilyft av huden, något som tidigare endast kunde uppnås med plastikkirurgi och injektionssprutor.

Behandlingen tar ca 10 minuter och redan efter en behandling märks synliga resultat. Rekommenderad användning är 2 gånger per vecka.

Orsaken till den snabba effekten är att den galvaniska strömmen tillsammans med de patenterade hudvårdsprodukterna ökar blodcirkulationen, dränerar lymfan och rengör huden på djupet.

Apparaten; en hudvårdens I-pod är stor som en datamus och har flera munstycken för olika delar av kroppen.

Enjoy My Looks som är auktoriserad global distributör av NuSkins produkter avser att med modern marknadsföring på Internet få spridning för rynkstrykjärnet i Sverige och därefter i flera länder i Europa.

Företaget Enjoy My Looks ger hudvårdssalongerna och plastikkirurgerna en rejäl utmaning genom att erbjuda ett prisvärt rynkstrykjärn för hemmabruk.