Ladbrokes

Ryssland och Kanada slåss om guldet i Hockey-VM

Pressmeddelande   •   Apr 30, 2013 16:33 CEST

Ryssland och Kanada slåss om guldet i Hockey-VM

På fredag drar VM i ishockey igång på hemmaplan. Sverige har fått klent med förstärkningar från NHL och är tredjehandsfavorit till oddset 4.75.

– Kanada har fått riktigt bra förstärkningar från NHL och Ryssland som har i princip hela stommen hemma i KHL ser ut att vara klassen bättre än övriga lag, menar Andreas Fyrlund på Ladbrokes.

I och med årets lockout kan det också bli tveksamt med ytterligare förstärkningar längre fram under turneringen. Sverige är i stort behov av bra centrat.

– VM blir intressant att följa och svårbedömt för våra oddssättare då laguppställningarna ändras. Ladbrokes kommer erbjuda livebetting på varje match och 20+ marknader till varje match, avslutar Andreas.

Matchodds
Frankrike – Slovakien 8.00 – 6.50 – 1.25
Tjeckien – Vitryssland 1.25 – 6.50 – 8.00
Finland – Tyskland 1.25 – 6.50 – 8.00
Sverige- Schweiz 1.33 – 5.75 – 6.50
USA – Österrike 1.14 – 8.50 – 11.00
Norge – Slovenien 1.40 – 5.25 – 5.75
Ryssland – Lettland 1.10 – 10.00 – 15.00
Kanada – Danmark 1.08 – 10.00 – 17.00

Turneringseger
Ryssland 2.75
Kanada 3.00
Sverige 4.75
Tjeckien 8.50
Finland 10.00
USA 21.00
Slovakien 34.00

Samtliga vinnarodds: http://sports.ladbrokes.com/sv-se/Ishockey/Internationell/VMIshockey/Internationell/VM-s372

Sveriges Slutplacering
Vinnare 4.75
Andra plats 5.50
Tredje plats 4.00
Fjärde plats 4.75
Ut i kvartsfinal 2.75
Ut i gruppspel 26.00

För mer information vänligen kontakta: Andreas Fyrlund, +46735351267, andreas.fyrlund@ladbrokes.se

För fler specialodds vänligen kontakta: Daniel Bergman, +46708452627, daniel.bergman@ladbrokes.co.uk eller se ladbrokes.com

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med med närmare 3000 vadslagningsbutiker i Storbritannien, Irland, Belgien och Spanien. Ladbrokes har mer än 16000 anställda. Vi tar emot 10 miljoner vad/bet varje vecka och över 14 miljarder pund i insatser varje år. Ladbrokes.com har dryga 3 miljoner registrerade kunder. Företaget är noterat på Londonbörsen sedan 1967 och representerat i Sverige sedan 2001.