Kristdemokraterna, KD

(S) nonchalerar väljarna i sin strategi att vinna valet!

Pressmeddelande   •   Mar 02, 2006 11:28 CET

Stockholm 2 mars 2006

- Marita Ulvskog har efter mejlskandalen gått ut med att hon vill ha en "schysst valkampanj". Strax därefter avslöjas nu socialdemokraternas strategidokument. Det visar deras rätta ansikte, där de vrider fokus från sakfrågor till strategi och makthunger. Socialdemokraterna vill alltså inte låta väljarna få möjlighet att ta ställning i alla viktiga frågor. Detta skadar demokratin. Att regeringspartiet väljer att nonchalera ett parti som har 9 % av väljarkåren bakom sig är ett demokratiunderskott och tyder på en maktarrogans utan dess like.

Det säger Kristdemokraternas partisekreterare Urban Svensson, med anledning av avslöjandet av socialdemokraternas hemliga valstrategidokument som säger att man ska vägra ta debatten med Kristdemokraterna i valrörelsen.

- Det är barnen och familjerna som drabbas hårdast av socialdemokraternas strategi. Kristdemokraterna är det parti som driver familjefrågorna och när socialdemokraterna väljer att nonchalera oss får inte familjepolitiken det utrymme som det förtjänar.

- Denna strategi prövades 1998 som gav oss det bästa valresultatet någonsin och Kristdemokraterna fick fritt spelrum. Människor vill höra ett politiskt parti som talar om det som är viktigt för folk, nämligen vården av våra äldre, bättre villkor för våra företagare och mer bestämmanderätt för familjerna!

För mer information:

Urban Svensson