Socialdemokraterna i Uppsala

S presenterar förslag om fler parkbänkar i Uppsala

Pressmeddelande   •   Apr 26, 2013 17:43 CEST

Många äldre väljer att bo och leva i Uppsala. Det är glädjande. Samtidigt kommer utvecklingen att ställa stora krav på kommunen vad gäller framförhållning och strategisk planering. Det behöver arbetas på flera olika fronter för att äldre ska må bra och ha en god hälsa längre upp i åldrarna.

I rapporter från äldrenämndens uppsökande hembesök har det framkommit att många äldre önskar fler parkbänkar längs promenadstråk för att lättare kunna ta sig ut och promenera eller motionera. Därför föreslår Socialdemokraterna nu att fler bänkar placeras ut på lämpliga ställen i kommunen och bjuder in till en pressträff för att illustrera behovet och berätta mer om den motion som ska läggas i kommunfullmäktige.

Praktisk information om pressträffen:
Tid: Måndag 29 april kl. 11.00
Samlingsplats: Coop-butiken på Torbjörnstorg

Medverkande: Caroline Andersson, 2:e vice ordförande i Äldrenämnden (S); Erik Pelling, kommunalråd (S); Elnaz Alizadeh, ledamot i Gatu- och samhällsmiljönämnden (S); Inger Malmström, socialdemokratisk partimedlem

Kontakt:
Caroline Andersson, 2:e vice ordförande i Äldrenämnden (S)
Mobil 072-531 06 76

Erik Pelling, kommunalråd (S)
Mobil 076-137 78 79

Elnaz Alizadeh, ledamot i Gatu- och samhällsmiljönämnden (S)
Mobil 076-644 13 00