Socialdemokratiska studentförbundet

S-studenters 24e kongress

Pressmeddelande   •   Jun 11, 2013 13:09 CEST

Helgen den 15-16 juni arrangeras Socialdemokratiska studentförbundets 24e kongress sedan förbundet ombildades 1990. Inför kongressen arrangeras också en valupptakt den 14 juni för att uppmärksamma valåret och inspirera medlemmar.

Under kongressen kommer en ny plan för verksamheten tas fram samtidigt som en ny ledning kommer väljas. Sittande ledning bestående av Magnus Nilsson (ordförande) och Eleonore Eriksson (förbundssekreterare) ställer inte upp till omval. Valberedningens förslag till ny förbundsordförande är Talla Alkurdi från Göteborg.

Karl-Petter Thorwaldsson (LO), Lena Sommestad (S-kvinnor), Gabriel Wikström (SSU), Erik Arroy (SFS) mfl. kommer gästa kongressen under helgen.

Kongressen hålls på Sveavägen 68 och är öppen för media.

För praktiska frågor om kongressen kontakta:

Calle Sundstedt (ombudsman)

0707 300 288 eller calle.sundstedt@s-studenter.se

För politiska frågor kontakta:

Magnus Nilsson (förbundsordförande)

magnus.nilsson@s-studenter.se

S-studenter är det av socialdemokraternas sidoförbund som aktiverar och representerar Sveriges studenter. Vi finns idag på tjugonio stycken högskolor, folkhögskolor och universitet, från Luleå i norr till Malmö i söder.