Förbundet S:t Lukas

S:t Lukas medlemstidning lär ut Nyfikenhetens och ickevetandets metod

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2011 13:05 CET

S:t Lukas nya medlemstidning har precis lämnat tryckpressarna. Läs om Missbruksvård i förändring, Relationshandledning, HR-arbete, Kreativitetens psykologi, Nyfikenhetens och ickevetandets metod, Terapi för äldre och Andlig vägledning enligt Ignatius. Intresset i samhället för våra ämnesområden bara ökar, berättar direktor Anders Persson.
- Arbetet med personlig utveckling, privat och på våra arbetsplatser, bara ökar! Det märker våra 150 anställda leg psykoterapeuter, psykologer och ledarskapsutvecklare. Vi ser också mycket positivt på regeringens utredning av den nuvarande missbruksvården, den kommer att leda till mer professionell vård med legitimerad och certifierad personal samt evidensbaserade metoder. Utvecklingen går mot en bättre kvalitetssäkring, något som vi på S:t Lukas välkomnar.

Vårens tidning handlar också om Mentalisering och Skapandets psykoterapeutiska effekt, där författaren, psykologiprofessorn och psykoanalytikern Bo Sigrell reder ut begreppen. Utan ord ingen utveckling enligt författaren Owe Wikström, illustratören Joanna Rubin Dranger och poeten Arne Johnsson. Andlig vägledning enligt Ignatius, Terapi för äldre och Relationshandledning inför sommarens semester, är andra teman som du kan läsa om i vår medlemstidning .

Välkommen att beställa vårens nummer av Sankt Lukas! Skicka ett mejl till kommunikatör och redaktör lena.bergquist@sanktlukas.se Vill du ha kontakt med direktor Anders Persson, ring 070-6760381 eller mejla anders.persson@sanktlukas.se

www.sanktlukas.se

Förbundet S:t Lukas omfattar ett fyrtiotal psykoterapimottagningar och ett trettiotal ideella föreningar i hela Sverige. S:t Lukas erbjuder psykoterapi och handledning samt flera typer av tjänster för företag och organisationer. Vi erbjuder även en anpassad helhetslösning för krisstöd till chefer och hela arbetslag samt telefonjour. Våra ideella föreningar erbjuder föreläsningar och möten – alltid med människan i centrum. Förbundet S:t Lukas har arbetat med dessa frågor sedan 1939. Anders Persson är direktor i förbundet S:t Lukas och Leni Björklund är ordförande.