Socialdemokraterna i Uppsala

S vill se riktig sporthall i Storvreta

Pressmeddelande   •   Aug 12, 2013 14:26 CEST

Den 26 augusti kommer Uppsala kommunfullmäktige att ta beslut om Socialdemokraternas motion gällande att det behövs en riktig sporthall i Storvreta. Alliansen yrkar på avslag. Vid en pressträff ute i Storvreta under morgonen inledde Socialdemokraterna därför två kampanjveckor med syftet att uppmärksamma frågan och få den styrande majoriteten att ge Storvretas idrottsrörelse den sporthall de förtjänar.

– Ärentunaskolans sporthall är det närmaste Storvreta kommer en egen sporthall. Trots att många ungdomslag tränar och spelar matcher i hallen har lokalen stora brister som snarast behöver åtgärdas. Ambitionen med våra kampanjveckor är att få kommunstyrelsens ordförande Fredrik Ahlstedt (M) att tänka om och att kommunfullmäktige ska kunna fatta beslut om att ge Storvreta den sporthall deras idrottsliv förtjänar, säger Erik Pelling, kommunalråd (S).

Information om kampanjen
Under två veckor, fram till kommunfullmäktige den 26 augusti, kommer Socialdemokraterna i Storvreta att knacka dörr och dela ut flygblad till samtliga hushåll i Storvreta med en uppmaning om att kontakta kommunstyrelsens Fredrik Ahlstedt (M) och göra sin röst hörd om behovet av en riktig sporthall på orten. Även via Socialdemokraternas dialoghemsida www.VadTyckerUppsala.se kommer det finnas möjlighet att mejla direkt till Ahlstedt.

Socialdemokraternas motion kan du läsa här.

Kontakt:

Erik Pelling, kommunalråd (S)
Mobil 076-137 78 79

Rasmus Lenefors, politisk sekreterare (S)
Mobil 076-798 31 16

Elin Carlsson, politisk sekreterare (S)