Capitol Music Group Sweden

Sa'ra Charismata släpper nya singeln "Big Man"

Pressmeddelande   •   Jan 15, 2016 10:05 CET

Virgin Records Sweden

Idag släpps uppföljaren till den hyllade singeln ”Mushroom” som spelats flitigt på både Sveriges Radio P3 och P5. Sa´ra blev även omskriven av Jan Gradvall som listat henne som ”En av Sveriges nästa stora stjärnor”. I nya singeln Big Man uppmärksammar hon bland annat läkemedelsbranschen, media, regeringen och aliens.

Popmusik kan spela en väldigt viktig roll när man vill nå ut med sitt budskap om ett socialt missnöje, fråga bara artisten och aktivisten Sa´ra Charismata. Hon har med sina catchiga poplåtar lyckats stå upp för orättvisor och för diskussionen om medvetenhet och världsfrågor till en helt ny nivå.

För Sa'ra började historien efter det att hennes föräldrar flytt konflikten i Eritrea under 1970-talet. Att ha växt upp på tre kontinenter gjorde att ungdomstiden präglats av tankeväckande frågor om ras, ekonomi och jämställdhetsfrågor genom musik.

Under fredag premiäras även videon till Big Man på VICE.

Lyssna på "Big Man" ››

Capitol Music Group Sweden är ett fristående bolag inom Universal Music-koncernen, världens största skivbolag. Sedan 1990 har bolaget haft stora framgångar såväl på hemmaplan som internationellt.

Under paraplynamnet Capitol Music Group Sweden finns musiklablarna Capitol Records, Lionheart, Virgin Records Sweden, SoFo Records och Kavalkad. I bolaget finns också divisionerna Lionheart Music (musikförlag & musikproduktion) och Live (management, bokning & liveproduktion).