AB Svenska arktiska gourmetkök

USA:s HEEETASTE GRILLTREND HAR ÄNTLIGEN KOMMIT TILL SVERIGE!

Pressmeddelande   •   Apr 26, 2009 21:32 CEST

Tillsammans med Skeppshult har TV- och radioaktuelle Erik Brännström, "Vilda Kocken", utvecklat ett "Dancing Chicken"  kit som tar din BBQ till nya gastronomiska höjder. Dancing Chicken tillåter dig genom sin enkla men finurliga design att grilla kycklingen, köttbiten eller fisken på sedvanligt sätt men där råvaran ångkokas inifrån och ut och smaksätts med din favoritsmak.

Det kan vara öl, vin, whiskey, cider, apelsinjuice, vinäger, saft mm. Det är bara din fantasi som sätter gränsen!

- GÖR TILLAGNINGEN ENKLARE.

- SMAKSÄTTER MED DIN FAVORIT SMAK.

- KAN ANVÄNDAS BÅDE PÅ GRILLEN OCH I UGNEN.

- RECEPT MEDFÖLJER.

Hur fungerar då detta?

Jo en ångkopp i gjutjärn häller man den valda smaksättaren (för recept besök www.vildakocken.se).

Kycklingen sätts "stående" på ångkoppen och placeras därefter på grillen eller i ugnen för tillagning.

En monteringspets i gjutjärn.  Med Dancing Chicken kitet från Skeppshult kan du grilla kött och fisk med samma goda resultat. Monteringsspetsen sätts i ångkoppen. Häll i den valda smaksättaren och montera köttet eller fisken på spetsen.

SMS SUPPORT!

SMS support. Som första grillprodukt i världen (?) erbjuder Dancing Chicken från SKEPPSHULT/VILDA KOCKEN SMS support.

SMS:a in "grill panik" efterföljt av ett mellanslag och din fråga till 72500 så kommer kocken att hjälpa dig med din fråga.

KÄNNER DU REDAN "VILDA KOCKEN"?

Om mot förmodan inte, så lär du göra det snart. Erik Brännström alias "Den vilda Kocken", är högaktuell på radio Rix Megapol, har medverkat i flera TV-program, är författare till kokboken "Full Kastrull"och mycket, mycket annat.

Håll ögonen öppna!  Lite senare under året kommer vi också att presentera en uppsättning hushållsprodukter designade av Erik. Ja, faktiskt en komplett uppsättning matlagningskärl designade av ett "proffs", för både proffs och glada matlagningsamatörer. Vill du läsa mer om den "Vilda Kocken" kan du göra det på;  www.vildakocken.se eller på www.arcticgourmet.se.

För mer information, pressbilder etc. är du mer än välkommen att kontakta mig!

kocken@vildakocken.se