Kall Auto Lodge

Så blir du en vinnare- Magdalena Forsberg gästar Kall Auto Lodge

Pressmeddelande   •   Nov 07, 2011 09:35 CET

Välkommen till en inspirerande eftermiddag med skidskyttedrottningen Magdalena Forsberg. Kall Auto Lodge tisdag 8 november 2011.

Magdalena är inbjuden till Kall Auto Lodge för att inspirera företagare, företagsledare, entreprenörer och andra och pratar under temat: hur du sätter mål för att bli en vinnare. Dessutom deltar Magdalena tillsammans med anmälda deltagare i en skidskytteaktivitet.

Magdalena delar med sig av erfarenheter om hur hon lyckades bli bäst och bibehålla sin position på toppen år efter år.

- Många har höga mål och omfattande målsättningar, men när man fått kunskap om vad som krävs för att nå dit – det är då den verkliga ambitionen visar sig, säger Magda.

Om detta och om att underkasta sig sina drömmar och mål berättar Magdalena om ur ett personligt perspektiv. Magda bjuder också på anekdoter och minnen ur sin långa karriär. Om livet bakom tv-kulissen och om vardagen som elitidrottare.

Pressen välkomnas att vara med.

11.30 Lunch The Local

12.45 Information om Kall Auto Lodge

13.00 Magdalena Forsberg, föreläsning och skidskytteaktivitet inklusive fikapaus

ca 17.00 Dagen avslutas

För anmälan och ytterligare information:

Martin Sahlberg, vd Kall Auto Lodge, tel 070-374 11 97, martin@kallautolodge.com

Fakta om Magdalena Forsberg

Meriter och utmärkelser från Magdalenas långa karriär: 42 individuella världscupsegrar, totalsegrare i världscupen 6 ggr (97-02), 6 VM guld, 2 OS brons. Magdalena är också hedersdoktor vid Mittuniversitetet, utsågs till Årets svensk 2001 och har röstats fram till folkets favorit och mottagit Jerringpriset hela 4 gånger.

Fakta om Kall Auto Lodge
Kall Auto Lodge är ett konferenshotell utöver det vanliga som erbjuder unika upplevelser till företag, grupper och privatpersoner. Spänning och avkoppling i storslagen fjällmiljö. En mötesplats i världsklass - året runt. Vi finns i Kall, vid Kallsjöns strand med utsikt över Åreskutan, cirka 8 mil väster om Östersund. Hotellet har kompletta konferensutrymmen med senaste teknik. Här kan du köra Porsche på is eller motorbana, fiska, jaga, vandra, cykla, åka skidor, njuta i vår relax eller bara vara. The Local är vår restaurang som bjuder på fantastisk mat. Närmaste flygplats ligger på en timmes avstånd. Det går också bra att komma hit med tåg och bil. www.kallautolodge.com