M2i

Så här kan du göra för att ge scouter möjligheten att kontakta dig.

Pressmeddelande   •   Feb 20, 2010 13:58 CET

/m2i: 2010-02-20

Talanger som dagdrömmer om att bli upptäckta av scouter eller av managers glömmer ofta att lämna kontaktinformation. Det finns enkla och säkra sätt att lämna sådan information:

1. Skapa ett officiellt "anonymt" konto hos Gmail. Det är gratis och du behöver inte logga in varje månad eller liknande, som du måste med andra tjänster. Du kan också enkelt vidarebefordra meddelanden till din privata email-adress. Skriv din officiella Gmail-adress i din informationsruta tex på Youtube. Träffa aldrig "managers" på mystiska hotellrum eller liknande - sådant har oftast slutat mycket illa. Lämna över huvud taget aldrig ut privata uppgifter om din gatuadress eller familj, skola etc, innan du vet helt säkert att personen som kontaktar dig är seriös.

2. Har du möjlighet och pengar så kan du direkt anlita en seriös agent/agentur. Hänvisa alla som vill kontakta dig dit. Exempel:
"Booking & Professional Inquiries
All professional inquiries will be sent to Pole Position Management Ltd.
" (från modellen Joanna Krupas officiella webbplats)

---

Läs om detektivarbetet som Scooter Braun fick göra för att komma i kontakt med Justin Bieber: http://tiny.cc/KQOC2

---

Om m2i:

m2i är en ideell ungdomsförening och aktivitetsklubb som skapar inspirationsprojekt för ungdomar.
Syftet är att skapa delaktighet i samhället och att med "coaching" samt musik som verktyg minska stressen för barn och tonåringar i dagens krävande samhälle.  Bland m2i:s eldsjälar finns bland andra: yrkesdansare, artister, journalister, musikproducenter, filmskapare, låtskrivare, socionomer, ekonomer och fältassistenter.