FMCC Distribution AB

Så här kommunicerade man med de instängda gruvarbetarna i Chile

Pressmeddelande   •   Okt 15, 2010 12:01 CEST

PLANETs IP-kamera och mediakonverter var en del av utrustningen vid räddningen av gruvarbetarna i Chile

Räddningsaktionen av de instängda gruvarbetarna i Chile skapade mycket uppmärksamhet i media. Ett till synes omöjligt uppdrag fick ett fantastiskt lyckligt slut. Kommunikationen med de instängda nere i gruvan skedde med hjälp av PLANETs IP-kamera (ICA-H312) och mediakonverterare (FT-802S15) som via fiberkablage levererade både rörliga bilder och tvåvägsljud.

Om PLANET Technology

PLANET Technology Corporation is a leading global provider of IP-based networking products and solutions for small-to-medium-sized businesses, enterprises, and SOHO markets. PLANET designs, deploys and delivers innovative IP solutions with converged data, voice, and video deployment over the wide range of networking technologies.

Om FMCC Distribution AB

FMCC Distribution AB har sedan 1990 arbetat som importör och distributör av datorkomponenter och -tillbehör, både nationellt och internationellt, för kommersiellt och industriellt bruk. Våra kunder är OEM, kontraktstillverkare och återförsäljare. Vi är experter på minnen (industriella och kommersiella), strömförsörjning (batterier och laddare av olika slag), kablage samt KVM-lösningar.

Presskontakt:

FMCC Distribution AB