Ideimperiet AB - Leva

Så kan du leva godare

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2007 16:29 CET

Bättre hälsa. Mer egen tid. Mer pengar över. Ett rikare, lite lyxigare liv. Allt kan du få, genom att tänka miljösmart! Månadsmagasinet Leva har startat miljöprojektet "Leva Bättre", som kommer att visa på små och stora förändringar som leder till stor skillnad, både för oss som individer och för miljön.

- Istället för att tala om uppoffringar vill vi visa hur mycket man har att vinna, säger Catharina Hansson, chefredaktör för Leva. Vi vill visa hur man samtidigt kan förbättra miljön och höja sin egen livskvalitet och få bättre hälsa. Och vi tänker visa hur lätt det är!

Leva är numera det första månadsmagasinet att uppfylla kraven för Svanens miljömärkning. Och det är bara början. Leva kommer att guida till de stora, smarta förändringarna som ger oss ett bättre liv och som samtidigt bidrar till en bättre värld. Dessutom kommer Leva att tipsa om alla de små, omärkliga förändringarna, de enkla knepen som gör stor skillnad trots att der nästan inte märks.

Genom att anmäla sig till LevaBättre-projektet kan varje deltagare räkna ut hur mycket man sparar, hur mycket man tjänar, hur mycket man förbättrar sitt liv och hur mycket man kan vinna på att agera miljösmart.

- Vi har ett samarbete med träningssajten FunBeat, berättar Catharina Hansson. Där kan man med en smart kalkylator räkna ut både hur mycket man tränar, hur mycket koldioxidutsläpp man sparar och hur mycket mer pengar som blir över i plånboken när man låter bilen stå!

_______________

För mer information, kontakta chefredaktör Catharina Hansson 0708-173 731. E-post: catharina.hansson@leva.nu eller ring marknadschef Anita Utterström 08-34 35 47. E-post: anita.utterstrom@leva.nu

Leva Bättre-projektet på internet:
www.leva.nu/levabattre

Vad är FunBeat
FunBeat.se, en av Sveriges största mötesplatser för träningsintresserade. På FunBeat.se kan man föra träningsdagbok, blogga, följa upp mål, tävla med sina kompisar, diskutera träning och hälsa mm.

Vad är Leva
Leva är månadstidningen som är en livscoach - för alla som vill leva sitt liv lite bättre. Tankeverktyg, inspiration och peppning för bättre relationer, karriär och arbetsliv och personlig utveckling, samt välbefinnande för kropp och själ.

Bilder för nedladdning:
www.leva.nu/press/CatharinaHansson350k.jpg